עיצוב לקטלוגים

bride

גם היום, בעידן האינטרנט כשכל מופיע אצלנו אונליין על המסך, בין אם זה במחשב ובין אם זה בסלולר או בטאבלט, הרי שאנחנו לא מסתפקים בזה ומשתמשים לא מעט בקטלוגים. במאמר זה נדון בנושא של עיצוב לקטלוגים.

אין זה משנה אם אנחנו אנשי מקצוע שעורכים קטלוגים ומציעים אותם ללקוחות וספקים או אם אנחנו לקוחות שמגיעים לחנות או אולם תצוגה ומבקשים לקחת קטלוג הביתה בשביל שנוכל לדפדף בו. ייתכן וזה מגע הדפים, ריח הנייר או אולי זה פשוט הרבה יותר נוח לנו מאשר להסתכל על כל דרך המסך, גדול או קטן ככל שיהיה.

כשאנחנו רוצים לספק ללקוחות שלנו קטלוג, עלינו לחשוב על מספר נקודות. בסופו של דבר, החוברת שהם מחזיקים, זה אנחנו, זה העסק שלנו, זה מה שאנחנו מבקשים למכור להם. לכן אנחנו צריכים לספק להם חוברת ייחודית ומעניינת, חוברת שתגרום להם לרצות את מה שהם רואים בתוכה. מכאן אנחנו יכולים להבין, שהחוברת עצמה היא מוצר, היא לא רק כלי פרסומי, היא מוצר לכל דבר שהם צריכים להתרשם ממנה ולעשות בשבילנו את העבודה. לכן חשוב מאוד שנשקיע בעיצוב שלה.

שמלות כלה אורבניות

כיצד מעצבים קטלוג?

בשלב ראשון, עלינו לדעת מי אנחנו ומי הקהל שלנו. יש הבדל בין עיצוב קטלוג לזוגות צעירים לבין עיצוב קטלוג שמיועד לילדים, יש הבדל בין עיצוב קטלוג של בגדים לעיצוב קטלוג של ריהוט. ההבדלים באים לידי ביטוי הן במה שיוצג בקטלוג וכן במבנה שלו.

בשלב שני אנחנו צריכים לחשוב כיצד אנחנו רוצים לפנות אל הלקוחות שלנו. האם אנחנו רוצים לשלב טקסטים ספרותיים, טקסטים אחרים בקטלוג, או אולי ללכת ישר ולעניין, להציג את המוצרים ואת מה שהם כוללים. אנחנו לא חייבים לכלול הכל, אנחנו יכולים ליצור קטלוג שיש בו משהו אישי לצד משהו רחב יותר.

בשלב השלישי עלינו לבחור מאפיינים של עיצוב, החל מסוג הנייר (תמיד נעדיף כרומו), סוג התמונות והציורים, אופי הטקסט, כמות המלל, גודל הקטלוג, עלינו לבחור האם הקטלוג יכלול תמונות נפתחות ונפרסות על גבי מספר עמודים או רק תמונות על עמודים בודדים ועוד.

כל מאפיין ישפיע על האופן בו הקטלוג נראה וכיצד הלקוחות שלנו יקבלו אותו.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *