חופשת הלידה עומדת להסתיים? מה לעשות ואיך!

חופשת הלידה עומדת להסתיים78

נשים רבות בוחרות לקחת חופשת לידה של 26 שבועות, חלק בתשלום וחלק על חשבונן, לפני שהן חוזרות לעבוד אחרי הלידה. במשך תקופה זו הן מטפלות בתינוק או בתינוקת שזה עתה, עד אשר הן מרגישות מספיק בנוח להשאיר אותם אצל מטפלת למשך חלק מהיום.

במהלך התקופה שלפני חזרתן של האם אל מקום עבודתה עם סיום החופשה, עליה להתחיל ולהכין את עצמה ואת התינוק לרגע בו היא כבר לא תבלה איתו את כל הזמן. בין אם זה אומר שעליה להכין את עצמה (ואותו) לפרידה חלקית, דבר שלא קרה בשום שלב מאז שילדה אותו, ובין אם זה אומר, שעליה להכין מספר אמצעים בעזרתם יהיה ניתן להאכיל אותו כשהיא לא נמצאת איתו.

בנקודה זו, עומדות בפני האם מספר אופציות. אופציה אחת היא לשאוב חלב ולהקפיא על מנת שיהיה ניתן לספק לתינוק חלב אם בכל פעם שיהיה רעב. היתרון הוא, שכך התינוק מקבל את מה שהוא מכיר. אך יש בכך גם מספר חסרונות, ראשית, כך יהיה יותר קשה לגמול אותה מהנקה, שנית, האם עצמה תרגיש אי נוחות, מה עוד שבכל יום כשתחזור מהעבודה היא תצטרך "לעבוד" במקום לנוח.

האופציה השנייה הרבה יותר סבירה והיא להשתמש במוצר של תחליף חלב. כיום אפשר למצוא לרכוש במגוון רחב של בתי מרקחת וסופרמרקטים, תחליפי חלב עבור תינוקות. מדובר בתחליפים אשר מבוססים על חלב פרה או חלב סויה, עם מרכיבי מזון שונים. אותם תחליפים כוללים, ויטמינים, ברזל, אשלגן, סידן ומרכיבים נוספים שהתינוק צריך בשביל להתפתח.

היתרונות של שימו במוצר תחליף חלב הם ברורים. ראשית, בצורה כזו, ניתן לספק לתינוק את מה שהוא צריך בלי שהאם צריכה לשאוב חלב משדייה כל יום. שנית, ניתן לספק לו מרכיבים אידאליים להתפתחות, שלישית, כך ניתן לגמול את התינוק מהנקה, ארבע, עם הזמן יהיה יותר קל להעביר אותו למזון אחר.

כיצד בוחרים תחליף חלב?

כאמור, ניתן למצוא מוצרי תחליף חלב במגוון רחב של מקומות, וחשוב לציין שאפשר למצוא שורה של תחליפים אשר יכולים להתאים לתינוקות במצבים שונים. בין אם מדובר בתחליפים שמתאימים לתינוקות שמתמודדים עם אלרגיות מסוימות, תחליפים שמתאימים לתינוקות עם רגישויות שונות, וכן אפשר למצוא תחליפים עם בעיות ביציאות ועוד.

לפני שבוחרים תחליף חלב, רצוי לבדוק מה הם כוללים מבחינת מרכיבים, מה יש בהם וכיצד הם יכולים לעזור. אחרי שמשתמשים בתחליף אחד, אפשר לראות כיצד התינוק מגיב, האם הוא נינוח, האם הוא נרדם טוב, כיצד היציאות שלו, האם הוא אלרגי או לא.

במידה והכל תקין, אז אפשר להמשיך ולהשתמש באותו תחליף עד אשר התינוק יתחיל לאכול אוכל מוצק לאט לאט. בדרך כלל זה יהיה אחרי גיל חצי שנה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *