רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

מצד אחד ניתוח קיסרי נחשב שכיח ביותר, אך מצד שני גם פעולות שגרתיות עשויות להסתיים רע, ולו בשל טעות אנוש. מכאן שבין אם מדובר בניתוח מתוכנן מראש ובין אם מדובר בניתוח מידי, לעיתים קורה שהניתוח מסתבך ונזק נגרם, כאשר הנזק יכול לבוא ליד ביטוי כתסחיף ריאתי, דימום פנימי, פגיעה ברחם וכדומה.


חשיבות פנייה לעו"ד

כאשר ניתוח קיסרי מסתבך, יש לברר האם אכן מדובר ברשלנות רפואית, ולאחר מכן יש להעלות את השאלה איך להגיש תביעת רשלנות רפואית. כיצד יודעים האם אכן מדובר ברשלנות? פונים אל עו"ד שמתמחה בתחום (ואף שמתמחה בנישה של נשים בהריון) ופשוט מתייעצים עמו. בהנחה והוא מחליט שיש בסיס מוצדק להגשת תביעה, ניתן להיות בטוחים שאכן עומדים לנצח, וזאת כי אף עו"ד לא ייצג מקרה שלדעתו הסיכויים לרעתו, ולו כי התגמול של עורך הדין נגזר מסך הזכייה.


הגשת אישום

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי יכולה לבוא לידי ביטוי הן כאשר האם נפגעת והן כאשר הילוד נפגע. כמו כן, אין זה נכון לחשוב שניתן לתבוע רק את הרופא המיילד, וזאת כי בין היתר ייתכן שהאשמה היא של המרדים, של האחות המלווה ואף של המוסד עצמו, ולו בשל ליקויי תחזוקה. אי לכך יש להבין את מי תובעים (אפשרי יותר מגוף אחד) ולאיזה סכום ריאלי לצפות.


גובה הפיצוי

אזכרנו את סך הזכייה ועל כן נחדד שקשה לדעת לאיזה סכום ספציפי ניתן לצפות, אך כן ניתן לדעת שיש קשר ישיר בין גובה הפיצוי לבין חומרת הנזק שנגרם. מכאן שגם פרמטר זה מהווה שיקול האם לצאת למערכה, או פשוט להמשיך הלאה. פה נחדד שבמקרה זה הרבה אנשים מוכנים לעבור את ההליך בכל מחיר, ולו על מנת לעורר את המערכת ולוודא שמקרה כמו שלהם לא יחזור על עצמו.


אודות ההליך המשפטי

חוששים שגם אתם חוויתם רשלנות רפואית בעת ניתוח קיסרי? החלו לפעול, וכמה שיותר מהר כך עדיף. מהם השלבים? ראשית מאתרים עו"ד מקצועי בתחום ובעל רזומה חיובי. עו"ד יבחן את פרטי המקרה ויחל בהליך איסוף עדויות כולל, משמע יבחן שהרופא המטפל היה גלוי בכול הנוגע להליך הניתוח והסיכונים ואף יבחן את הליכי הטיפול המקדימים. לאחר שסך החומר יגובש, יחל תהליך הוכחת הקשר הסיבתי שבין ההליך הרפואי (קרי הניתוח הקיסרי) לבין גרימת הנזק.


חוות דעת

שלב ההצגה של חוות הדעת הרפואית חשוב ביותר. מכאן שלא רק מהותי להבין כיצד להגיש את ממצאי הבדיקה (ולו מבחינת ניסוח), אלא גם חשוב לבחון היטב את הרקע של הרופא המומחה, וזאת כי שני מומחים יכולים לבחון את אותו מקרה ולהעלות ממצאים שונים. אי לכך טוב לדעת שגם שלב זה אינו באחריות הלקוח, אלא שייך לתחום האחריות של עורך הדין.


תפקיד הלקוח

חשוב לציין שעל מנת להוכיח קשר סיבתי בין הטיפול הרפואי לבין הנזק שנגרם, יש צורך בידע מעמיק בתחום הרפואה. אי לכך אין זה מפתיע למצוא שלא מעט עורכי דין בתחום הם בעצם רופאים שעשו הסבה מקצועית. מכאן שלעורך הדין יש תפקיד משמעותי בכל הנוגע להגשת התביעה, אך גם ללקוח עצמו יש תפקיד חשוב – עליו לעמוד בארבעה אתגרים:

  1. לאתר עורך דין מומחה בתחום.
  2. לאסוף את סך החומר הרפואי (כולל קבלה, המלצה, מרשמים וכדומה).
  3. לשתף פעולה באופן מלא.
  4. לגלות אורך רוח.


המחיר שיש לשלם

לסיכום נציין שמדובר בתחום מסובך, רגיש ושדורש התייחסות מנוסה ומקצועית. לאור הדברים, מי שחושד שהמקרה שלו גם כן נכנס לקטגוריה, צריך לאתר עו"ד בתחום ופשוט להתייעץ – התייעצות אינה עולה כסף בעוד שחוסר ודאות מעורר לא מעט קשיים נפשיים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *