בדיקה גנטית פרטית בזמן הריון

בדיקה גנטית פרטית בזמן הריון

אישה בהריון מקבלת בישראל רשימה של בדיקות בזמן ההיריון אשר מומלצות עבורה. ההחלטה אילו בדיקות לעשות ועל אילו להמליץ יכולה להיות על סמך החלטות שהתקבלו על ידי הרופאים או על סמך המלצות שניתנות לאישה באופן אישי. בדיקות רבות, כמו בדיקת העמסת הסוכר והאולטרסאונד, נחשבות כבדיקות שאינן מזיקות, לאם או לעובר.

לעומתן בדיקה כמו מי השפיר כוללת סיכונים. בדיקה גנטית פרטית בזמן הריון יכולה לתת לאישה מידע רב ולסייע לה להחליט אילו בדיקות נחוצות לה.

מתי כדאי לעשות בדיקה גנטית פרטית בזמן הריון?

כדאי לעשות בדיקה גנטית פרטית בהריון כאשר האישה רוצה להיות רגועה לגבי פרמטרים שונים והיא אינה רוצה לקחת סיכון הקשור בהריון. נשים רבות רוצות לקבל כמה שיותר מידע, אך בו זמנית הן אינן רוצות לעשות פעולות מסובכות. בנוסף, כדאי לעשות את הבדיקה אם ידוע על מחלה גנטית כלשהי שיש סיכון אליה (בשל מקרים במשפחה או אפילו מוצא).

מהן בדיקות גנטיות בהריון?

ישנן בדיקות גנטיות שונות שניתן לבצע בהריון. בדיקה של סקר גנטיות יכולה להתבצע עוד לפני ההיריון, אך אם האישה כבר בהיריון היא עדיין יכולה לבצע אותה. בבדיקה זו נלקח הדם של האישה, נבדקים גנים רבים (בהתאם לבדיקות שהיא מחליטה לעשות) והתוצאות מצביעות האם יש לה את הגן המדובר או לא. אם יש לה את הגן, יהיה זה התור של בן הזוג לבצע את הבדיקה.

בדיקה נוספת היא בדיקה לאיתור תסמונות כרומזומליות וגם היא מתבצעת על ידי דגימת דם של האישה ההריונית. את הבדיקה הזו לא ניתן לערוך לפני שבוע עשירי להיריון והיא בדיקת סקר. אל בדיקה גנטית פרטית בזמן הריון זו ניגשות נשים אשר מעוניינות לדעת מהם הסיכונים לבעיה גנטית בעובר.

המקום הנכון לבצע את הבדיקה הגנטית

המקום לבצע בו בדיקה גנטית פרטית בזמן הריון הוא מקום שזו ההתמחות שלו. כדאי להגיע למכון אשר יכול להסביר לך את המהות של הבדיקה וכמו כן שיוכל ללוות אותך לאורך בדיקות שונות שתרצי לעשות בזמן ההיריון.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *