למה אנשים קוראים תהילים ברגעי מצוקה

תהילים ברגעי מצוקה

י

בני אדם בהיותם בני אדם נקלעים למצבים שבהם אנחנו מחפשים את הכוח החזק ביותר שיבוא להושיע אותנו מהמצבים המסובכים שהחיים מזמנים לנו.
משחר היהדות אנשים מרגישים תחושת ביטחון כאשר הם אוחזים בספר התהילים ותחושת הביטחון נוסקת כאשר אנו קוראים פרקי תהילים, שכן התחושה של הקרבה לבורא עולם מעניקה תחשוה של עוצמה נפשית
שמשפיעה על הכוח הפיזי שלנו. יש אומרים שהכוח הנפשי מחזק את את הכול הפיזי שלנו ולכן ברגעי מצוקה וקושי בני האדם (וברובם היהודים) מוצאים נחמה וכוח בין פסוקי התהילים.

לדוגמא, קריאת תהילים לרביעי מהווה מקור להרבה אנשים שנקלו לצרה וזקוקים לדרך מילוט מהתחושות הכבדות של חיי היומיום.

האם רק רב יכול לקרוא תהילים?

אין ספק כי תהילים יכולים לעשות הרבה מאוד בשביל להרגיע אותנו ובשביל לנסוך בנו ביטחון. העניין הוא שלא די בקריאת תהילים ואנו צריכים להתמודד עם החיים האמיתיים שקורים כאן ועכשיו ולנקוט פעולות אשר יסייעו לנו במישור הפיזי. על רקע זה אנו חייבים לציין עליכם לדעת כי לא רק רב יכול לקרוא תהילים ולמעשה כל אחד יכול לקרוא תהילים ליום חמישי ולהפיק מהם המון וזהו משהו שכדאי לכם לקחת בחשבון. על כן שימו לב איזה תהילים אתם קוראים ואל תתפשרו על נושא זה אם אתם רוצים לפעול בצורה חכמה וטובה לכל אורך הדרך ולהיות רגועים באמת.

מדוע כדאי לקרוא תהילים גם לא ברגעי מצוקה?

עליכם לדעת כי הספר תהילים יכול ללמד אתכם הרבה על החיים בעולם ועל החיים שלכם ולכן ההמלצה היא לקרוא אותו כל הזמן ולא רק כאשר יש רגעי מצוקה. אתם לא חייבים להיות דתיים בכדי לקרוא את הספר וגם אנשים חילוניים יכולים ללמוד ממנו המון ולהפיק ממנו הרבה מאוד ועל כך כדאי לכם לתת את הדעת.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *