מהי קוניזציה של צוואר הרחם?

מהי קוניזציה של צוואר הרחם?

נערות מתבגרות ונשים צריכות לסגל שגרה של בדיקה שנתית אצל רופא נשים. מערכת הרבייה והמין של האישה היא פנימית ולא תמיד נשים מודעות למתחולל אצלן בגוף. כדי למנוע מחלות קשות, יש להקפיד על בדיקות שגרתיות. 

בדיקת פאפ

החל בגיל 24 ועד גיל הבלות סביב 65 ממליצים רופאים לנשים לבצע בדיקת פאפ אחת לשלוש שנים לפחות. הבדיקה היא משטח של צוואר הרחם ומאפשרת גילוי מוקדם של גידולים סרטניים. הבדיקה כלולה בסל הבריאות וכרוכה בהשתתפות עצמית נמוכה אך מצילת חיים. 

מה זה קוניזציה

במקרים שבהם נמצאו ממצאים חשודים בבדיקת פאפ או במקרים שבהם יש חשד שקשה לשלול ללא בדיקה מקיפה, יש לבצע קוניזציה של צוואר הרחם. בעזרת בדיקה זו ניתן לאבחן ולהסיר גידולים טרום סרטניים לפני שיתפתחו לסרטן צוואר הרחם. הבדיקה היא למעשה הליך כירורגי המתבצע בהרדמה מקומית, במהלכו מוסרת רקמה מצוואר הרחם בהתאם לגודל הממצאים שנצפו. ניתן למצוא מידע מקיף על קוניזציה באתר של יעקב בורנשטיין.

מה קורה בהליך זה 

הליך הקוניזציה יקבע ליום שאחרי סיום הוסת, האישה תגיע למרכז הרפואי של פרופסור יעקב בורנשטיין  לביצוע ההליך. חשוב לאכול ארוחה קלה וליטול משכך כאבים שיעזור לכאבי ההתאוששות. במקרים חריגים יומלץ על אשפוז וביצוע הקוניזציה בהרדמה מלאה. באופן שגרתי, תתבצע הרדמה מקומית של צוואר הרחם ותוסר רקמה של כ-3 ס"מ. לאחר ההתאוששות תשוחרר המטופלת לביתה אך יש לשים לב כי יתכנו דימומים מסיביים במשך תקופת ההחלמה שאורכה כחודש. מיד לאחר התהליך קיימת סבירות כי האישה תחווה כאבים חזקים. 

לאחר הקוניזציה 

אם הכאבים או הדימומים לא סבירים או שמתפתח חום גבוה יש לפנות מיד לרופא או למיון. יש להימנע מפעילות גופנית ושימוש בטמפון במשך כעשרה ימים לאחר ההליך ומיחסי מין במשך כחודש.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *