חתך ביד מדריך לעזרה ראשונה בבית

חתך ביד

חתך ביד זאת תופעה נפוצה, בלתי נעימה אך זה קרה כמעט לכל אחד. הכנתם אוכל וקצצתם ירקות והסכין החליקה ועשתה לכם חתך ביד או שנחתכתם בטעות ממספריים שגזרתם בהם. זה כואב . זה עלול להיות מבהיל ומדאיג. במקרים כאלה חשוב לדעת איך לטפל כאשר קורה לכם חתך ביד ולצורך זה הנה מדריך לעזרה ראשונה בבית.

מה לעשות כאשר החתך מדמם?

 כאשר החתך שלכם מדמם חשוב לדעת איך לטפל בו בצורה יעילה ונכונה. רוב האנשים לא תמיד בטוחים מתי מספיק לחבוש את הפצע בחבישה ביתית ומתי מומלץ ללכת למיון לקבל טיפול רפואי יסודי יותר. במיון ייתכן יחליטו לטפל בחתך חמור ביד בתפרים או בהדבקה אבל לא כל חתך דורש טיפול כזה. חשוב לציין שכאשר יש חתך ביד או במקום אחר בגוף חשוב לבדוק אם קבלתם בשבע השנים האחרונות חיסון טטנוס כדי לא לפתח זיהום טטנוס.

איך מחליטים כיצד לטפל בחתך?

 כאשר צריכים להחליט איך לטפל בחתך, אם לחבוש אותו בבית או ללכת לקבל טיפול רפואי יש לראות עד כמה עמוק ופתוח נראה לכם החתך אם רואים גידים או עצמות זה בהחלט יכול  להיות סימן שזה לא חתך שמספיק לשים עליו פולידין ולחבוש. כאשר אתם מחליטים אם ללכת לבקש טיפול רפואי, צריך להתרשם כמה עמוק ופתוח החתך. רוב הרופאים קובעים שאם החתך עמוק מעומק של חצי סנטימטר חשוב להגיע לטיפול רפואי וסביר שיהיה צורך לתפור את החתך. לעומת זאת,  בחתך שטחי יותר רוב הסיכויים שהחתך יחלים ביד טוב גם ללא תפרים כל עוד תשמרו על היגיינה ותקפידו ולנקות ולחטא באופן יום יומי את החתך. כך החתך יחלים גם בטיפול ביתי

לקבלת ייעוץ רפואי בקרו באתר: https://docatlan.com/

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *