איך חיתוך נכון של המזון תורם לבריאותך

הבריאות שלנו נשענת על הרבה מאוד דברים, והאספקטים השונים שמרכיבים אותה עדיין מתגלים. גנטיקה, התנהלות יומיומית והרגלי חיים, חשיבה חיובית, וכמובן, התזונה שלנו. מה שאנחנו מכניסים לפה שלנו משפיע עלינו באופן ישיר, והדרך שבה אנו אוכלים, כולל הלעיסה שלנו, משפיעים על הבריאות גם כן. חיתוך נכון, לעיסה נכונה, ובחירה נכונה במזון – כל אלו נשענים על הידע והערנות שלנו, ועל איכות המוצרים איתם אנו עובדים. סכין גלובל הוא מוצר מקצועי שמאפשר חיתוך נכון בכל זווית וכל צורה, כל גודל וכל מוצר שנרצה לחתוך במטבח, ומיד נבין למה זה כל-כך חשוב לבריאות שלנו.

סכין גלובל – חיתוך נכון של הכול

עבודה עם סכין שף כמו סכין גלובל היא עבודה מקצועית, חיתוך נכון ומדויק, שמוביל לכמה וכמה דברים:

  • שמירה על רכיבים תזונתיים – חיתוך המזון שלנו לא רק מסדר אותו לצורה ולגודל שאנחנו רוצים, אלא גם חושף חלקים ממנו לאוויר, ועימם לחמצן. חלקים שהיו סגורים ומוגנים בתוך הפרי או הירק לפתע נחתכים, ומוצאים את עצמם מול האוויר, והתוצאות נראות לעין. אתם בוודאי מכירים את הקרומים הנוצרים על מוצרי מזון שנחתכו, פירות וירקות, והתגובות שלהן שונות. חיתוך חד ומדויק עם סכין שף מקטין את פני השטח שנחשפים, שכן הוא חותך מבלי להשאיר קצוות מיקרוסקופיים, החיתוך חלק, והרכיבים לא מתחמצנים. הפירות והירקות שומרים על איכותם.
  • לעיסה היא שם המשחק – זו עובדה מדעית כי עיכול מתחיל בפה, בתהליך הלעיסה והגריסה של המזון, והערבוב שלו עם הרוק שלנו, שמכיל אנזימים שמתחילים את פעולה העיכול הכימית לצד הפירוק המכני. ישנם אנשים שממש שותים את האוכל שלכם. אם אתם לא כאלו, אתם בוודאי מכירים כאלו. לעיסה היא לא חלק מהאכילה שלהם, או לפחות לא רכיב חיוני, ולרוב הם יסבלו, עם הזמן, מעודף משקל ולחץ דם גבוה. חיתוך נכון מקל על הלעיסה, והוא מאפשר להתאים את גודל הפרי, הירק, הבשר או הדג החתוכים לגודל הנוח ביותר ללעיסה, מה שמעודד אותנו ללעוס כמו שצריך.

בריאות מתחילה בנפש

לכם, כטבחים, התחושה הזו מוכרת. כאשר אנו שוקדים על ארוחה טובה, אנחנו נהנים, ולפני הכול – הנפש שלנו נהנית. אנחנו ביצירתיות, לא סתם יצירתיות, אלא כזו הקשורה להישרדות האנושית, ממש למעמקי המוח שלנו, לעבודה עם מזון. סכין גלובל היא סכין שף, והחיתוך הנכון עימה הוא פשוט מתנה לעצמנו (או מתנה לחבר טבח שאנחנו רוצים לפנק).

כשכיף לנו לחתוך, כיף לנו לבשל, וכיף לנו לאכול. הכול נוח יותר, הרמוני יותר, נעים יותר, ואז האכילה נעשית באווירה טובה יותר. זה נבדק מחקרית שמצב הרוח שלנו במהלך האכילה משפיע ישירות על יכולות ואיכות העיכול שלנו. האכילה מתחילה לפני שהאוכל מגיע לפה, היא מתחילה כבר בבישול, ויש אומרים כבר בבחירת המוצרים בשוק, אז פנקו את עצמכם בסכין שף איכותית כמו גלובל, ותתחילו לטפל את הבריאות, של הגוף ושל הנפש.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *