תרופה נגד דיכאון

השימוש בתרופות נוגדות דיכאון הולך וגדל עם השנים. ההערכה היא שמספר האנשים הנוטלים כיום תרופות נוגדות דיכאון עומד על כ-100 מיליון.

איך מתמודדים עם דיכאון? תרופות נוגדות דיכאון פופולריות מכיוון שהן מספקות הקלה בדיכאון וחרדה. הם גם עוזרים בשינה ומשפרים את מצב הרוח הכללי. . ממריצים כגון קפאין ומתילפנידאט הם גם פופולריים מכיוון שהם מספקים דחיפה אנרגטית. עם זאת, כמה ממריצים יכולים ליצור הרגל. תרופות אנטי-פסיכוטיות כגון olanzapine ו-aripiprazole יעילות מאוד בטיפול במחלות נפש קשות. הם עלולים לגרום לעלייה במשקל ולרמות גבוהות של סוכר בדם לאורך זמן , כך שלא תמיד משתמשים בהם. Gamma-aminobutyric acid (GABA) היא מוליך עצבי חשוב המסייע למוח לארגן מידע ולתכנן את העתיד. יותר מדי גאבא במוח יכול לגרום לאדם להיות מאוד רגוע ונינוח, אבל יש גם נטייה לאנשים עם יותר מדי גאבא להיות פחות פעילים ולישון . – מדכאים של מערכת העצבים המרכזית – ממריצים של מערכת העצבים המרכזית – נוירוטרנסמיטר GABA

תרופות נוגדות דיכאון נרשמות בדרך כלל על ידי רופאים כדי לעזור לאנשים שחווים תסמינים של דיכאון.

הוא משמש גם כטיפול בחרדה והפרעה דו קוטבית. תרופות נוגדות דיכאון יכולות לשמש גם כדי לדכא מחשבות אובדניות אצל אנשים עם פסיכוזה. . סקירה של שימוש בתרופות נוגדות דיכאון מצאה כי "תרופות נוגדות דיכאון יעילות לרוב החולים" וכי העדויות ליעילותן של תרופות נוגדות דיכאון הן חזקות. תרופות נוגדות דיכאון מועילות רק במידה בינונית לאלו עם הפרעות חרדה חברתיות, אך אינן יעילות באלה עם הפרעת חרדה כללית. תרופות נוגדות דיכאון פועלות על ידי הגברת רמות הסרוטונין והנוראפינפרין במוח , מה שמגביר את מצב הרוח ומקל על התסמינים. תרופות נוגדות דיכאון משנות את האופן שבו המוח מעבד כימיקלים הנקראים נוירוטרנסמיטורים, כגון דופמין וסרוטונין, על מנת להקל על דיכאון. תרופות נוגדות דיכאון נמשכות בדרך כלל כארבעה עשר ימים עד להשפעה מלאה. תופעות הלוואי של תרופות נוגדות דיכאון עשויות לכלול בחילות, נמנום או קשיי שינה, שלשולים, הפרעות בתפקוד המיני או יובש תרופות נוגדות דיכאון מחולקות לשתי קבוצות: מעכבי ספיגה חוזרת של סרוטונין סלקטיביים (SSRI) ותרופות נוגדות דיכאון טריציקליות (TCA). הסוג הנפוץ ביותר של תרופות נוגדות דיכאון הוא ה-SSRI, הפועל על ידי מניעת ספיגה חוזרת של סרוטונין לנוירון הפרה-סינפטי. זה מאפשר יותר סרוטונין להשתחרר על מנת להגביר את מצב הרוח.

קראו עוד באתר: https://novel-sense.com/

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *