חצ'קונים בפות – איך הם נגרמים

חצ׳קונים בפות נגרמות על ידי HPV, וירוס שיכול לעבור במגע מיני. הם יכולים להופיע באזורי הפות, הנרתיק וצוואר הרחם בגוף. הם יכולים להופיע בכל מקום מיום אחד עד שלוש שנים לאחר החשיפה ל-HPV. היבלות עשויות להיות קטנות או גדולות והן עשויות להיות מורמות או שטוחות.

יבלות בנרתיק בדרך כלל אינן כואבות אך הן עלולות לגרום לגירוד, תחושת צריבה והפרשות. הם יכולים גם להוביל לשינויים בריח ובצבע הנרתיק. יבלות בנרתיק נגרמות על ידי נגיף הפפילומה האנושי, המתפשט באמצעות מגע מיני.

גורמים שמובילים להתפתחות חצ׳קונים בפות

הנגיף יכול לגרום ליבלות לגדול על הנרתיק, הפות, צוואר הרחם או פי הטבעת. ישנם גורמים רבים שיכולים לתרום להתפתחות של יבלות בנרתיק. הם כוללים:

– זיהום ב-HPV מבן זוג מיני

– חשיפה ל-HPV מאזור נגוע בעור

– טראומה לאזור איברי המין (למשל, התעללות מינית)

– סוכרת ו/או הפרעות אוטואימוניות אחרות

– גורמים תורשתיים

מה אפשר לעשות במקרה כזה?

יבלות בנרתיק נגרמות על ידי סוג של וירוס הנקרא וירוס הפפילומה האנושי. ישנם סוגים שונים של HPV, אך הנפוץ ביותר הוא HPV-6 או HPV-11. יבלות בנרתיק נגרמות על ידי סוג של וירוס הנקרא HPV. הם נגרמים על ידי נגיף הפפילומה האנושי, המועבר במגע מיני. יבלות בנרתיק הן בליטות קטנות ומורמות שיכולות להופיע על או סביב הנרתיק וצוואר הרחם. הבליטות עשויות להיות שטוחות או מורמות וצבען נע בין ורוד לחום כהה.

התסמין השכיח ביותר של יבלות בנרתיק הוא כאב בזמן קיום יחסי מין עקב הדלקת שהן גורמות בסביבתן. תסמינים נוספים כוללים: גירוד, הפרשות, דימום וכאב בזמן מתן שתן או יציאות. ניתן להתייעץ עם רופא בנושא.

להשיג באתר: https://www.nhw.co.il/

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *