מה אפשר לעשות אם אתם מרגישים שהאף תמיד סתום?

הצטננות היא וירוס הגורם לדלקת באף ובגרון. זוהי אחת המחלות השכיחות ביותר שאנשים חולים.

אף סתום כרוני היא בעיה שכיחה המשפיעה על האף, הסינוסים והגרון. זה נגרם על ידי שילוב של דברים כמו אלרגיות, הצטננות ומזהמים סביבתיים.

הטיפול הטוב ביותר לאף סתום תלוי במה שגורם לו. אם יש לך אלרגיות או הצטננות, ניתן להשתמש בטיפות מי מלח לאף כדי לעזור לפתוח את מעברי האף שלך. אם האף המחניק שלך נגרם על ידי מזהמים סביבתיים כמו זיהום אוויר או קרדית אבק, שימוש במטהר אוויר יכול לעזור לנקות את המזהמים ולגרום לאף שלך להרגיש טוב יותר.

אלרגיות

אם יש לך אף סתום, זה יכול להיות בגלל אלרגיות, זיהום בסינוסים או הצטננות. זה יכול להיות גם בגלל אלרגיות וזיהום בסינוסים בשילוב. אם אינך בטוח מה גורם לאף המחניק שלך, עליך לקבוע תור לרופא שלך כדי שיוכל לאבחן את הסיבה לבעיה שלך.

הצעד הראשון בפתיחת החסימה של האף הוא לזהות את הגורם לבעיה. ברגע שאתה יודע מה גורם לזה, אז אתה יכול להבין איך לטפל בזה. אפשרויות הטיפול כוללות שימוש בתרופות משחררות גודש ותרופות ללא מרשם כמו תרסיסים לאף או טיפות. 

אף סתום הוא מצב שכיח שלעתים קרובות מוביל לתסמינים אחרים. תסמינים אלה משתנים בהתאם לסוג האף המחניק, חומרת המצב והגורמים הבסיסיים.

קראו על שיטת בוטייקו לטיפול באף סתום כרוני >>>

תסמינים

אף סתום נגרם בדרך כלל מזיהום באחד או יותר מהסינוסים בראש או בדרכי הנשימה העליונות. הסינוסים הם חללים מלאי אוויר בתוך הגולגולת שלך שבהם אתה יכול לנשום דרך פתחים קטנים הנקראים אוסטיה.

התסמין השכיח ביותר הוא נזלת. תסמינים אחרים כוללים התעטשות, כאב גרון ושיעול. כמה תסמינים שכיחים פחות כוללים כאבים בחזה וקוצר נשימה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *