מהו מעצר פתוח?

אחד המונחים המוכרים ביותר בעולם המשפט הצבאי, הוא מעצר פתוח. זה מונח שהרבה מאוד חיילים מכירים, גם אם הם עצמם לא בהכרח התנסו בו. מדובר על אופציה שהצבא נוהג להשתמש בו כעונש במקרים מסוימים. 

מעצר פתוח הוא מצב בו חירותו של החייל מוגבלת בכך שאיננו יכול לצאת את גבולות המחנה בו הוא עצור. הוא איננו חייב להיות בחדר מעצר או בבית סוהר, אך הוא חייב להיות עצור במסגרת המחנה ולבצע את הדרישות של המפקדים כלפיו. 

במסגרת צו מעצר פתוח, יהיה רשאי החייל לנוע אך ורק במקומות מסוימים ולא יוכל לנוע בחופשיות בתוך המחנה. למשל, הוא יהיה יכול לנוע בין המקום הוא מתגורר, במקום בו הוא מועסק, בחדר אוכל ובמרפאה. הוא לא יוכל ליהנות מהשירות של המועדוניות, קנטינות, חדרי תרבות ומקומות אחרים שנחשבים למותרות עבור חיילי הצבא. כמו כן, אפשר לאסור עליו להחזיק נשק, ליצור קשר עם חיילים אחרים, וכן לאסור עליו לבצע פעולות שונות. 

מתי ניתן צו כזה?

צו מעצר פתוח ניתן כאשר המערכת איננה מעוניינת לשלוח את החייל למעצר בבית כלא צבאי מצד אחד, ומצד שני, היא מעוניינת להגביל את חירותו ולהעניש אותו בגלל התנהגות לא נאותה מסיבה כזו או אחרת. אפשר להשאיר אותו במחנה למשך זמן. חשוב להדגיש, הימים שלו כעצור במחנה לא ייחשבו כימי חופשה. 

בכל מקרה, יש לשכור את שירותיו של עורך דין צבאי בשביל לדעת מה הזכויות של החייל וכיצד הוא יכול לפעול במקרה ומחליטים לתת לו עונש שכזה. איש מקצוע יכול לערער על ההחלטה ויכול למנוע אותה מצד הצבא, במידה ויש סיבה לכך. מאוד ייתכן שעורך דין ידע איך למנוע צו כזה. 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *