כאבים בזמן חדירה

כאב בזמן קיום יחסי מין הוא בעיה נפוצה מאוד שנשים רבות מתמודדות איתה. זו בעיה שניתן לנהל ביעילות באמצעות חומרי סיכה.

כאב במהלך קיום יחסי מין יכול להיגרם מגורמים שונים כגון יובש בנרתיק, לחץ בנרתיק או יובש.בנוסף זה יכול להיגרם ממספר גורמים כולל זיהום, פציעה או מחלה.

בעת תחושת כאב בזמן חדירה יש צורך להבין את הסיבה וחשוב לדעת את הגורמים ואת הדרכים הטובות ביותר לטפל בהם. ישנם סוגים רבים של טיפולים זמינים לכאב במהלך קיום יחסי מין, כולל קרמים מקומיים, תרופות וניתוחים.

הגורמים הפיזיים לכאבים בזמן חדירה, תלוי אם הכאב מתרחש בכניסה או בתוך הפות. גורמים רגשיים עשויים להיות קשורים לסוגים רבים של כאבים בזמן חדירה.

כאב במהלך החדירה עשוי להיות קשור למגוון גורמים:

יובש בנרתיק- לעתים קרובות זו תוצאה של משחק מקדים לא מספיק. ירידה ברמות האסטרוגן לאחר גיל המעבר או לידה.

ידוע שתרופות מסוימות משפיעות על חשק מיני או עוררות, מה שעלול להפחית את הסיכה ולגרום לכאבים בזמן חדירה. אלה כוללים תרופות נוגדות דיכאון, תרופות ללחץ דם גבוה, תרופות הרגעה, אנטיהיסטמינים וגלולות מסוימות למניעת הריון.

פציעה, טראומה או גירוי. זה כולל פציעה או גירוי מתאונה, ניתוחי אגן, או חתך שנעשה במהלך הלידה כדי להגדיל את תעלת הלידה (אפיזיוטומיה).

דלקת, זיהום או הפרעת עור. זיהום באזור איברי המין או בדרכי השתן שלך יכול לגרום לקיום יחסי מין כואב. אקזמה או בעיות עור אחרות באזור איברי המין גם יכולות להיות הבעיה.

וגיניסמוס. התכווצויות בלתי רצוניות אלו של שרירי דופן הנרתיק עלולות לגרום לחדירה לכואבת.

בעיה שקיימת בלידה. אי היווצרות נרתיק מלאה (אג'נזיס נרתיקית) או התפתחות של קרום שחוסם את פתח הנרתיק (קרום בתולים לא מחורר) עלולים לגרום לדיספרוניה.

ולעיתים, המצב הרפואי תקין לחלוטין והכאב נובע ממצבים רגשיים ונפשיים שיש צורך לשים עליהם דגש, לדבר ולשוחח עליהם עם אנשי מקצוע כמו למשל פסיכולוג או פסיכותרפיסט כמו למשל: יניר טל, אשר בעזרת שיחות יוכלו לסייע לריפוי.

בהצלחה!

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *