ועדה להפסקת היריון

כאשר מתרחש היריון לא צפוי, פעמים רבות יש רצון מצד הזוג או מי שנכנסה להיריון לבצע הפלה ולא להמשיך את ההיריון. ישנן שתי דרכים כדי לבצע הפעלה של היריון לא מתוכנון. אפשר לעשות זאת דרך בית חולים ציבורי או דרך בית חולים פרטי ובכל מקרה ביצוע של הפלה בישראל היא כמובן חוקית משום שישנו חוק אפשר מאפשר לנשים אשר רוצות לעשות הפלה ואישור זה ניתן באמצעות ועדה להפסקת היריון.

הפסקת היריון יכולה להיקרא גם הפסקת הריון יזומה והיא נפוצה גם בשם שעושים בו שימוש ונקראת גם הפלה.

מהי הועדה להפסקת היריון?

כאמור יש במדינת ישראל חוק שמאפשר לכל נערה או אשה אשר מעוניינת בכך להפסיק את ההיריון שלה מסיבות שונות. זה יכול להיות כאמור היריון לא מתוכנן וזה יכול להיות גם במקרים אחרים ושונים. למרות שהחוק בישראל מתיר להפסיק הריון, עדיין יש לפנות לפני כן לועדה להפסקת הריון משום שהועדה להפסקת היריון היא זו שעל פי החוק מוסמכת לאשר את הפסקת ההריון של אשה או נערה אשר מעוניינות לבצע הפלה (קראי על ציטוטק Cytotec) ולכן הן מתחילות את ההליך זה של הפסקת היריון ופונות אל הועדה להפסקת היריון. הפניה אל הועדה להפסקת הריון היא דבר שחייב לעבור אותו לפני שפונים להליך של ביצוע הפלה.

באיזה מקרים מאפשר הועדה להפסיק את ההריון?

על פי החוק יש כמה קריטריונים להפסקה של ההריון. למשל אם גיל האשה הוא הנערה הוא פחות מגיל 18, שזהו גם הגיל הנישואין על פי החוק. החוק גם מאפשר לקטינות לעבור את הועדה להפסקת הריון ואת הליך הפסקת ההריון גם ללא ההסכמה של ההורים. בנוסף אם ההריון בוצע מחוץ לנישואין, זהו קריטריון נוסף להפסקת היריון ויש עוד קריטריונים שונים להפסקת הריון שעליהם ניתן לקרוא באתרים שעוסקים בנושא. 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *