למה צריך צלם קולינרי?

בימינו, כמעט כל אחד חושב את עצמו צלם קולינרי. מי מאיתנו לא מכיר אנשים שמבקשים מהסועדים איתם לא לגעת באוכל כשהוא סוף סוף מוגש לשולחנם כדי שיוכלו לצלם את המנות ולהעלות את תיעוד המטעמים לאינסטגרם? אז יש אנשים שזאת הפרנסה שלהם. אבל הגשת תמונות מוצלחות לבעל מסעדה, בר או למחלקת שיווק של חברה המייצרת מוצרי מזון כרוכה בהרבה יותר מצילום כמה מנות בסמארטפון.

צלם קולינרי הוא אדם שמתמחה הן בתחום המזון והן בתחום הצילום. צלם המתמחה במזון יודע ליצור תמונות של מנות או פריטי מזון ומשקאות המושכות את העין של לקוחות הקצה של מייצרי אותם פריטים עד כדי כך שיגרמו להם לרכוש את אותם הפריטים.

בגדול, כפי שרומז שמו של מאמר זה, מדובר באיחוד שני תחומי עבודה המעוררים תשוקה אצל רבים. אבל אפשר לומר שהפשטות שבעניין נגמרת כאן.

מהי עבודתו של צלם קולינרי?

על מנת לקבל תמונות באיכות גבוהה הגורמות למי שרואה אותן לרייר, יש כמה שלבים שצלם מוכשר ומנוסה צריך לעבור, והם:

  1. צילום: שם השלב מובן מאליו אבל ההכנות, הציוד והתכנון הנחוצים דורשים הבנה עמוקה של צורכי הלקוח, של אפשרויות התאורה העומדות לרשות הצלם הקולינרי, ושל תחום המזון בכלל. ומעל הכל הצלם חייב להבין מה מפעיל ויזואלית את בלוטות הטעם של לקוחות הקצה. כן, צלם קולינרי צריך להבין מה גורם לקהל היעד של הלקוח שלו לרצות לצרוך את פריט שהוא עומד לצלם. 
  2. סטיילינג: אם אתם מתמצאים בתחום המזון, ייתכן שחשבתם ישר על המילה צִלחוּת ואם כן, אז צדקתם, אבל האמת היא שיש כמה דברים מעבר לזה שכלולים בשלב הסטיילינג. הסטיילינג הוא כל מה שמופיע בתמונה ואינו אכיל או ניתן לשתייה. כמה מהדוגמאות הבולטות ביותר לפריטי סטיילינג הן סכו"ם, כלי ההגשה, מפית ומפה. כל הפריטים האלה בעצם מהווים את רקע התמונה, קובעים איזה צבעים יהיו בו ואיך השחקן הראשי (פריט המזון שבעצם יפורסם באמצעות התמונה) ייראה בכל הסצנה הזאת שהצלם הקולינרי בונה.
  3. עריכת התמונות: לאחר שסשן הצילומים נערך, נשאר הצלם עם קבצים כבדים שהם כמו יהלומים לפני ליתוש. תהליך עריכת התמונות הוא השלב בו הצלם מוציא מהקבצים האלה את המיטב. הוא יכול:
  • לווסת תכונות כמו קונטרסט, בהירות, צבעים
  • לחדד צורות על מנת לגרום למאכלים להיראות פריכים במיוחד
  • לרטש את התמונה – לדוגמא להשמיט פירורים לא רצויים
  • לחתוך את התמונה על מנת גם להשמיט אובייקטים לא רצויים המסיחים את הדעת מהשחקן הראשי

השימוש באמצעים הנ"ל מאפשר לצלם לגרום לתמונות שצילם להיראות אכילות בעצמן.

השימוש בצילומים גסטרונומיים בשוק

רבים הם השימושים האפשריים בתמונות מסוג זה. הן יכולות להיות מוצגות בכתבות על מזון בעיתונות, בספרי מתכונים, באתרי אינטרנט, בפרסומות למוצרי מזון, ובמדיות החברתיות של מסעדות, ברים, בתי הארחה, מלונות, מעדניות ואפילו של מכולות ופיצוציות.

לפרטים: https://www.foodartphoto.com/

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *