מהם הסימפטומים לוגיניזמוס?

וגיניזמוס היא הפרעת בריאות מינית של נשים שנחשבת מורכבת ולעתים קרובות איננה מאובחנת כראוי, המשפיעה על מספר לא מבוטל של נשים ברחבי העולם. מאמר זה נועד לשפוך אור על מהי הפרעת וגיניזמוס והתסמינים העיקריים הקשורים אליה.

רקע כללי על וגיניזמוס

וגיניזמוס היא הפרעת שרירי רצפת האגן המאופיינת בעוויתות שרירים והתכווצויות לא רצוניות באזור הנרתיק. התכווצויות אלו עלולות להתרחש כתוצאה מחדירה לנרתיק לרבות יחסי מין, החדרת טמפון, או אפילו בדיקה גינקולוגית שעשויה לכאוב ביותר או להיות בלתי נסבלת כתוצאה מהכאב. חשוב לציין כי וגיניזמוס הוא מצב רפואי אמיתי ולא תוצאה של בעיות פסיכולוגיות או בחירות אישיות.

סימפטומים נפוצים של וגיניזמוס

  • חדירה כואבת: אחד התסמינים השכיחים ביותר של וגיניזמוס הוא הכאב החמור שחווים במהלך ניסיונות החדירה לנרתיק. כאב זה יכול לנוע בין תחושת צריבה לתחושה של פגיעה במחסום בלתי חדיר.
  • התכווצות שרירים לא רצונית: וגיניזמוס מאופיין בהתכווצויות שרירים לא רצוניות בשרירי רצפת האגן. התכווצויות אלו עלולות להקשות על כניסת כל דבר לנרתיק.
  • חרדה ופחד: נשים עם וגיניזמוס חוות לעיתים קרובות רמות גבוהות של חרדה ופחד הקשורים לחדירה לנרתיק. הפחד מכאב או אי נוחות יכול להוביל למעגל של הימנעות, ולהחמיר את המצב עם הזמן.
  • קושי עם טמפונים: נשים עם וגיניזמוס עשויות למצוא את זה מאתגר או בלתי אפשרי להכניס טמפונים, מה שמוביל לאי נוחות בזמן הווסת.
  • ניסיונות קיום יחסי מין כושלים: זוגות המנסים להרות עלולים להיאבק בוגיניזמוס, שכן החדירה הופכת כמעט בלתי אפשרית. זה יכול להוביל למתח רגשי ולקשיים במערכות יחסים.
  • תסמינים פיזיים: וגיניזמוס יכול להתבטא בתסמינים גופניים כמו לחץ נרתיק, צריבה או תחושות צריבה, שיכולות להימשך גם לאחר ניסיונות חדירה.

לסיכום, הפרעת וגיניזמוס היא מצב אמיתי וניתן לטיפול שיכול להשפיע באופן משמעותי על רווחתה הפיזית והרגשית של האישה. זיהוי התסמינים ופנייה לעזרה בהקדם חיוניים לניהול יעיל של ההפרעה ולשיקום חיי מין מספקים ונטולי כאב. אם את או מישהי שאת מכירה חווה תסמינים של וגיניזמוס, אל תהססי לפנות לרופא לקבלת הדרכה ותמיכה.

לפרטים היכנסו לכתובת: https://www.femlife.co.il/

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *