סובלת מהתקפי חרדה? הנה כמה דרכים להתמודדות

התקפי חרדה

התקפי חרדה עלו לכותרות לאחרונה לא מעט (בין אם באמצעי התקשורת ובין אם ברשתות החברתיות), ולו בשל העובדה שמפורסמים רבים, ביניהם אסי עזר, התוודו כי הם סובלים מההפרעה. נדייק ונאמר שהתקפי חרדה שונים בין אדם לאדם, וכל אחד חווה אותם באופן טיפה שונה, אך עם זאת, ישנם תסמינים פיזיים דומים שמלווים את ההתקף, כמו קוצר נשימה, הזעה מוגברת ובלבול. אם את סובלת מהתקפי חרדה, או חושדת שמדובר בחרדות – תשמחי לשמוע שיש כמה פתרונות יעילים.

טיפול נקודתי בחרדה

חרדה יכולה להתבטא בכמה וכמה דרכים, והתקפי חרדה מאוד דומים בתסמיניהם להתקפי לב, ועל כן הם עשויים להיות מבהילים במיוחד. יש מגוון רחב של סיבות המהוות טריגר לקיומו של ההתקף, כשניתן לקבל טיפול נקודתי במקום המתמחה בכך, למשל, מכון לטיפול בחרדות שמספק טיפולי CBT, טיפול פסיכיאטרי או כל מענה רפואי דומה.

טיפול תרופתי

בלא מעט מקרים, ולמעשה כמעט ברובם, הסובלים מהתקפי החרדה יזדקקו לטיפול תרופתי מסוים. לעיתים מדובר רק בטיפול SOS, ולעיתים בנטילת תרופות יום יומית. כך או כך, התרופות הללו הן תרופות במרשם כמובן, וכדי לקבל מענה תרופתי, תצטרכי לפנות לפסיכיאטר על מנת שיאבחן את החרדה ויתאים עבורך את התרופה הנכונה.

לנהל אורח חיים רגוע

דרך נוספת להימנע מחרדה היא לנהל אורח חיים רגוע, משמע לוח זמנים נטול לחצים ודאגות. בסדר היום הישראלי, ובדוחק העבודה, זה בהחלט לא פשוט, אבל אפשרי. כמו כן, כדאי לבצע פעילות גופנית שמסייעת לשחרר לחצים ולהרגיע את הגוף, ובמקרה כזה, כל פעילות תהיה יעילה, כל עוד את נהנית ממנה (למשל הליכה, ריצה, ריקוד, זומבה, אימוני משקולות וכו').

חרדות הן הפרעה שיש להתייחס אליה בכובד ראש, ובשום פנים ואופן לא להזניח. אם את חושדת שאת סובלת מהתקפי חרדה, מוטב שתפני לרופא המשפחה שלך על מנת שיפנה אותך לרופאים הרלוונטיים, ובמידת הצורך גם לפסיכיאטר.

לא פשוט להתמודד עם התקפי חרדה, אבל זה בהחלט אפשרי. עם הטיפול הנכון ועם שמירה על אורח חיים רגוע, ניתן לחיות עם החרדה בשלווה. רק בריאות.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *