מהו העונש המינימלי והמקסימלי על נהיגה בשכרות?

מדינת ישראל רואה בחומרה רבה את כל התחום שנוגע לנהיגה בשיכרות. באופן כללי, אנחנו חייבים להבין כי לאורך השנים האחרונות גברה המודעות בקרב הרשויות לתוצאות ההרסניות של נהיגה לא זהירה. תאונות הדרכים הן עדיין הגורם המשמעותי ביותר לגרימה של מוות, נזק לגוף ולרכוש. יש לכך הרבה סיבות אבל חלקן וודאי קשור למנטליות של הנהג הישראלי. 

נהיגה בשיכרות נתפסת כאחת מעבירות התנועה החמורות ביותר שעליהן יש תקנות מחמירות. כמובן שהרבה פעמים יש מקום להקל ולמצוא איך בכל זאת לשנות את תמונת המצב אבל על כך נרחיב בעוד רגע. 

נהיגה בשיכרות היא פעולה כל כך אסורה עד שבמדינת ישראל יש מה שנקרא: 'עונש מינימלי' עבור ביצוע העבירה. מה זאת אומרת? יש עונש מינימלי שמתחתיו בית המשפט לא יכול לרדת, במידה ונקבע כי הנאשם אכן נהג בשיכרות. 

צרו קשר עם דנה דוד עו"ד תעבורה >>>

מה העונש המינימלי ומה בכל זאת יש לעשות? 

רגע לפני שנגיד מה הוא בדיוק העונש המינימלי, אנחנו כן נגיד שישנם כל מיני גורמים שיכולים להוביל להפחתה מסוימת ברמת הענישה. הגורמים הללו יכולים להיות העובדה כי הנהג שתה כמות קטנה מאוד של אלכוהול, אם השוטר ביצע את הבדיקה שלא כדין או שהייתה כל בעיה אחרת לאורך תהליך לקיחת הראיות, כל אלו יכולים לשמש לטובתכם בבית המשפט. מטבע הדברים, שתיה בכמות מופרזת תוביל בין היתר גם להחמרה בענישה עד לעונש המקסימלי שיכול לכלול גם מאסר במקרים חמורים של פגיעה בנפש. 

העונש המינימלי הוא שנתיים פסילת רישיון בפועל, כאמור, במידה ובית המשפט אכן הכריע על נהיגה בשיכרות. 

תמיד כדאי להתייעץ עם איש מקצוע 

עורך דין נהיגה בשכרות מקצועי ומנוסה ילווה אותך לאורך הדרך ויעזור במה שאפשר.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *