פרחים לשיפור מצב הרוח

tulips-708410_1920

לכל אחת מאיתנו יש רגעים שבהם מצב הרוח שלה אינו בשיאו, ולפעמים אף חווה נפילה של ממש. הדבר טבעי, ואלא אם כן מדובר במצב מתמשך שמשפיע על תחומי חיים רבים הרי שאין מקום לדאגה אמיתית – אבל כן יש מקום לפעולה, ובפרט לניסיון להעלאת מצב הרוח חזרה לרמתו המקורית הגבוהה. דרך אחת, יפה וססגונית במיוחד, לעשות זאת היא באמצעות פרחים.

גם המדע בעד

פרחים הם בני לווייתו של המין האנושי, ובמיוחד המין הנשי, מזה אלפי שנים. אין כמעט מי שיערער על הקביעה לפיה פרחים משפרים את מצב הרוח, ולמי שבכל זאת ישנם ספקות כדאי להכיר שני מחקרים שנערכו בארה"ב ואשר הוכיחו, מדעית, קשר בין אותו חלק של הצמח שמשמש בעצם כאיבר רבייה רבגוני ומפיץ ניחוחות נעימים לבין מצב הרוח של רבות (ורבים) מאיתנו.

מחקר אחד נערך באוניברסיטה האמריקאית המובילה הרווארד, ותוצאותיו פורסמו ב-2006. עפ"י ד"ר ננסי אטקוף, שעמדה בראש צוות החוקרים, בני אדם שקיבלו בהפתעה זר פרחים לא רק זכו באנרגיות חיוביות יותר באותו רגע אלא שאותן אנרגיות מרוממות ליוו אותם במשך מספר ימים לאחר מכן. בנוסף גילו החוקרים כי שהות בקרבת פרחים משרה שלווה ואפילו מעודדת חמלה.

מחקר שני התקיים בצד השני של ארה"ב, באוניברסיטת רטגרס שבניו ג'רזי. לפי מחקר זה פרחים לא רק משפרים מצב רוח אלא גם זיכרון וכן מגוון התנהגויות חברתיות.

מחקר מפורסם אחר הפגיש לשיחת היכרות זוגות אנשים שלא ידעו שום דבר האחד על השני קודם לכן. הדבר התרחש במסעדה, כשעל חלק מהשולחנות ניצב סידור פרחים מרשים ועל האחרים לא. אותם אנשים שישבו ליד שולחנות עם פרחים סיפקו משובים חיוביים הרבה יותר על הפרטנר/ית שלהם מאשר אלה שלא הונחו פרחים על שולחנם.

אילו פרחים משפרים במיוחד את מצב הרוח?

המדע עדיין לא צלל אל עומק עולם הפרחים כדי להבין איזו השפעה יש לכל פרח, אולם גם כך ישנם פרחים שמיוחסות להם איכויות ספציפיות.

כך למשל הגלדיולה מזוהה עם קבלת השונה ובהתאם עשויה לשפר מצב רוח ירוד בעקבות דחייה, החרצית מרגיעה ומפוגגת דאגות טורדניות ועל כן מתאימה למצבים שבהם מצב הרוח צונח בשל דאגות שכאלה ואילו החמניה מזוהה עם אור ועל כן כדאי להשתמש בה כשהרגש השולט הוא קדרות.

כמובן שגם פרחים אחרים מעוררים רגשות חיוביים ומעלים את מפלס האנרגיה, כשלכל אחד ואחת מאיתנו יש באופן טבעי העדפות אחרות.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *