ייעוץ משפחתי

יעוץ משפחתי

במצבים שונים בבית כמו ילד עם בעיות בבית הספר, הורה שעובד שעות רבות וכמעט לא נמצא בבית, משפחה עם ילדים רבים, קושי ואי ידע בחינוך הילדים, מקרה פתאומי הקרה במשפחה וסיבות רבות אחרות, המשפחה מתמודדת עם קשיים יומיים כל יום, החיים נעשים קשים ועצובים יותר וככול ששומרים יותר בבטן ככה הבעיות גודלות. בעזרת ייעוץ משפחתי דברים יכולים לא רק להיראות אחרת, אלא ללמוד איך להתמודד עם בעיות בעתיד.

אילו בעיות מצריכות ייעוץ משפחתי

כל בעיה בבית יכולה להיחשב כבעיה המשפיעה על יחסי הבית והתנהלותו. מקרים רבים המצריכים ייעוץ משפחתי הוא לרוב הורה העובד שעות רבות, הורים הנמצאים בתהליכי גירושים ומריבות, טראומה במשפחה או לקרוביה, ילד או ילדה עם בעיות בבית הספר, שמירת דברים בבטן, מצב כלכלי במשפחה, ידע וניסיון מועט בטיפול בילדים ובשמירת הבית, משפחה המכילה ילדים רבים, קושי בניהול הקריירה, הבית, חינוך הילדים והרשימה יכולה להימשך ולהימשך.

מה ייעוץ משפחתי כולל

בייעוץ המשפחתי כל המשפחה מתבקשת להגיע לפגישות הנקבעות לפחות פעם אחת בשבוע למשך כשעה, שעה וחצי. אם אחד מחברי המשפחה חסר אין זה חשוב יותר מידי אך חשוב מאוד לנסות ולהבטיח את כל המשפחה להתקבץ ביחד. הייעוץ כולל לפחות 20 מפגשים אך יכול להיות פחות אם וכשבעיות המשפחה נפתרו והמצב ניראה הרבה יותר טוב ומבטיח. בנוסף למשפחה תדריך את הייעוץ יועצת סוציאלית ותנסה לגשר בין האנשים ולהוציא את כל הדברים על השולחן.

האם ייעוץ משפחתי באמת עובד

התשובה היא בהחלט כן. כי כשפונים לבקשת ייעוץ משפחתי או מבינים שהמצב כרגע מצריך עזרה חיצונית, זהו הדבר הראשון בהכרת הבעיה במשפחה. לפעמים איננו יכולים לשלוט בהכל לבד והבעיות יכולות לעלות על גדותיהן אם לא יושבים ומדברים עליהם. בעזרת ייעוץ משפחתי המשפחה מדברת על הבעיות, מוציאה את כל הכעסים, מגלה סודות, מה באמת מפריע להתנהלות נכונה של הבית ואיך אפשר לפתור את הבעיות. היועצת לא רק פותרת את בעיות המשפחה אלא גם מנחה לעתיד על הדרך הנכונה להתמודד עם בעיות ולהדריך את המשפחה לעתיד טוב ומבטיח יותר.

ייעוץ משפחתי הוא לפעמים אינו דבר שקל לעשות ולהודות בבעיה הנה דבר קשה. אך בגלל סיבות שונות הקורות תחת קורת גג הבית, התנהלות, חינוך הילדים, השפעת החיים לעתיד יכולה להיפגע. ייעוץ משפחתי בא לעזור לא רק בפתירת בעיות עכשיוויות אלא גם הנחיית הדרך לעתיד טוב ונכון יותר למשפחה ובבפרט לילדים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *