לוכד עכברים – כיצד לוכדים עכברים בצורה יעילה

הדברת עכברים

אין הרבה דברים שמפחידים נשים יותר מעכברים וחולדות. עכברים הינם מכרסמים פרוותיים שיכולים לפקוד את הבית בכל חודשי השנה. העכברים שמחפשים מסתור מקור ואוכל, נכנסים לבתים מבלי לדעת את רמת ההיסטריה שהם מייצרים בקרב בני הבית. ובכל זאת, למרות תמימותם של העכברים, חשוב לדעת כיצד לוכד עכברים ילכוד את העכברים בשיטה יעילה, וכיצד אנו נוכל להרחיק עכברים בשיטות הומאניות וטבעיות.

איתור מקום כניסת העכברים

כשאת מזמינה לוכד עכברים, חשוב לדעת כי לוכד עכברים טוב לא רק ילכוד את העכברים, אלא גם יבין מהיכן הם נכנסים לבית. הלוכד יעשה סיור בבית ובחצר וינסה למצוא את מקור הכניסה. בנוסף, הלוכד ינסה להבין בתחילה אם מדובר בעכברים או במזיק אחר והוא יעשה זאת על ידי פיזור פיתיונות ברחבי הבית, וניתוח התוצאות.

מהן השיטות של לוכד עכברים למיגור התופעה?

לכידת עכברים נעשית בשיטות שונות. חלקן על ידי הרחקה, וחלקן על ידי לכידה ואפילו הריגת העכבר. אך כיום ישנה מגמה להפחית בהרג עכברים, וללכוד או להרחיק אותם. בין מגוון השיטות תוכלו למצוא:

מלכודות מסוגים שונים

לוכד עכברים משתמש במלכודות שונות על מנת ללכוד את העכבר. המלכודת הפופולארית ביותר היא מלכודת רשת, שהיא מלכודת בצורת קופסא בה מניחים פיתיון, והיא נסגרת כאשר העכבר אוכל את הפיתיון בתוכה. לצידה קיימת מלכודת הקפיץ שגם בה מונח פיתיון והיא נסגרת על העכבר בזמן שהוא מגיע לאכול, והמלכודת האכזרית ביותר היא מלכודת הדבק, שברגע שהעכבר מגיעה לפיתיון הוא נדבק אל המלכודת. ההעדפה בשנים האחרונות היא דווקא למלכודת הקופסא עימה ניתן לשחרר את העכבר החי במקום רחוק ופתוח.

הרחקת עכברים

לצד המלכודות ישנן שיטות להרחקת עכברים. הרחקת עכברים נעשית באמצעות פיזור רעל שברגע שכאשר העכברים מזהים אותו הם מתרחקים. עוד ניתן להרחיק עכברים באמצעות הדברת תדרים המשמיעה קול שהעכברים אינם אוהבים ולכן הם מתרחקים מהמקום. בנוסף חשוב לסתום חורי ביובים, ולהימנע מהשארת זבל בקרבת מקום, או אוכל שאינו מאוחסן בצורה טובה.

הדברה ביולוגית

בנוסף לשיטות שהזכרנו, ישנם לוכדי עכברים הממליצים על הדברה ביולוגית. בדרך זאת מביאים חיה שתרחיק את המזיק. החתול הידוע ברדיפתו אחר עכברים הוא חיה שכדאי לאמץ ולהשאיר בקרבת הבית על מנת שירחיק את העכברים וילכוד אותם.

מספר טיפים למניעת כניסת עכברים לבית

כדי להימנע מההתקלות עם העכבר חשוב להקפיד על כמה כללים:

  • שמרו על הניקיון בבית ובחצר והמנעו מהשארת פסולת המהווה מצע לעכברים.
  • רשתו את הבית והכניסה ברשתות ובדלת רשת.
  • בדקו כי נקזי הביוב חסומים.
  • אל תשאירו אוכל מפוזר ברחבי הבית ועל השיש.

בהצלחה!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *