מחשבות על פרידה בפן הכלכלי

חסכונות של שנים

רוב האנשים איחלו לעצמם שהזוגיות שלהם תימשך לעד, כי מי רוצה למצוא את עצמו בכל מיני תהליכים של פרידה? זה לא משנה אם התחתנתם כדת משה וישראל או לא, כי בכל מקרה בוודאי רציתם לראות את הזוגיות שלכם מלווה אתכם לכל החיים. עם זאת, כולנו יודעים שלא לכולם זה קורה ועובדה שכולנו מכירים לא מעט זוגות גרושים. עם השנים זו תופעה שהולכת ונהיית נרחבת יותר ויותר, כך שבהחלט אפשר להבין מדוע גם אתם חושבים על כך בתור אופציה ריאלית. במידה ומה שמטריד אתכם יותר מכל זה הצד הכלכלי של הדברים, כדאי שתדעו שאתם לא לבד. העולם שלנו מלא בזוגות שנשארים ביחד רק כי זה יותר חכם כלכלית, אך בהחלט כדאי לדעת שזה לא הכרח המציאות וכי אפשר גם אחרת.

האם אפשר להגיע להבנות?

רובנו חושבים על בתי משפט ועל בזבוז זמן וכסף כאשר אנחנו חושבים על גירושין, אך האמת היא שלא תמיד זה חייב להיות כך. זה שכל החיים הייתם זוג זה אומר שכנראה שבעבר הייתה בניכם אהבה והבנה, ולכן ברור מדוע גם אתם, כמו רבים אחרים, יכולים להיפרד מבלי לפגוע אחד בשנייה. משמעות הדברים היא שאפשר יהיה להגיע להסכמים גם בפן הכלכלי מבלי שאחד מכם ייצא חסר כול ומבלי שהשני ירגיש שהוא פראייר. השאלה היא לא רק איך עושים את זה אלא האם אתם מעוניינים בכך. אין אפשר להתווכח כל כך שהרבה פעמים המטרה של אחד מהצדדים, או של שני הצדדים, היא לפגוע כמה שרק אפשר בצד השני, אך האם זה באמת הכרחי? לא בטוח. אם תשכילו להתנהג כאנשים בוגרים שמכבדים זה את זה סביר להניח שגם מבחינה כלכלית יהיה לכם הרבה יותר קל להיפרד ממה שאתם חושבים.

יש חיים אחרי הפרידה

אם אתם חוששים לרגע שלא תוכלו להסתדר כלכלית אחרי הפרידה, כדאי שתדעו שלרוב זה לא מדויק. כל אחד יכול לגלות בעצמו כוחות חדשים ויכול למצוא את הדרך הנכונה לעתיד כלכלי טוב יותר, כי לפעמים כל מה שאנחנו צריכים זה שהמציאות תכריח אותנו להתמודד. זה לא גורל להישאר לבד אחרי פרידה וזה לא גורל להתפשר על נוחות כלכלית. לכן הדבר החשוב ביותר הוא לקחת את האחריות לידיים, להבין איפה אתם נמצאים ולהחליט איך נכון יהיה לכם להתמודד עם הסיטואציה החדשה ועם השלב שאתם מתחילים היום בחיים. לפני שמוותרים על הזוגיות כדי להתייעץ עם מישהו מקצועי, במידה ותרצו להציל אותה.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *