על הקשר בין לימודי שחייה לביטחון עצמי

הקשר בין לימודי שחייה לביטחון עצמי

המים הם אינם הסביבה הטבעית עבור בני האדם. אנו בני האדם רגילים ללכת על קרקע מוצקה ומרגישים מוזר ואפילו מפחדים כאשר אנו נתקלים במים בפעם הראשונה. מי שהורגל למים מגיל צעיר מרגיש בהם בנוח, זה יותר טבעי עבורו. אך אנשים אשר ניסו לשחות בגיל מאוחר המים הם לא סביבתם הטבעית והם מפתחים חרדות רבות. לצערנו הרב ישנם אנשים המפתחים גישה של ״שחייה זה לא בשביל״ במקום להתמודד עם הפחדים ולגלות עולם חדש. מסיבה זו מומלץ מאוד להתחיל ללמד שחייה כבר בגיל צעיר.

שחייה היא פעילות ספורטיבית בריאה וחשובה אך התועלות והערך המוסף שניתן לקבל בקורסים לשחייה הם הרבה יותר מהמישור הפיזי. הם הם סביבה בלתי מוכרת והם כמו סוג של מכשול שאותו צריך לעבור. המים הם ממש מטאפורה לקשיים שנעבור בחיים ולמכשולים שנתמודד איתם. מסיבה זו הילדים אשר לומדים שחייה ומתמודדים עם מכשול זה מוכנים יותר טוב למה שהם יפגשו בהמשך החיים. היכולת להתמודד עם מצבים חדשים ולהסתגל אליהם תורמת רבות לביטחון העצמי של הילדים. ההבדל בין הרגע הראשון שמגיעים למים מלאים בפחדים ועד היום שבו שולטים בשחייה נותן לילדים הרבה סיפוק וביטחון עצמי.

ילדים אשר ילמדו לשחות בגיל צעיר מעולם לא יגיעו למצב שבו הם מתביישים ללכת לים או לברכיה בקיץ עם החברים על מנת שאף אחד לא ידע שהם אינם יודעים לשחות. כאשר הם יודעים לשחות הם מלאי ביטחון ומבלים עם החברים בים ובברכה ללא שום בעיה.

לימוד שחייה במסגרת קורסים לשחייה או קייטנת שחייה הם גם מסגרת חברתית חשובה מאוד, במיוחד לחופשת הקיץ. הילדים נפגשים עם ילדים בני גילם איתם הם חולקים דבר במשותף – הם לא יודעים לשחות. ממצב של ילדים שמתביישים הם פתאום מגיעים לסביבה שבה יש עוד אנשים שכמותם והם רואים שאין במה להתבייש. הילדים יכולים ליצור קשרים חברתיים עם בני גילם, דבר חשוב בפני עצמו.

לימודי שחייה מקנים לילדים כישורים מאוד חשובים אשר יסייעו להם בהמשך החיים. ישנם תלמידים אשר מסתפקים בלימודי שחייה בסיסים על מנת לקבל את אותם הכישורים. לעומתם, אחרים בוחרים להתמיד בשחייה ולהמשיך לפתח את כישוריהם לשחייה ספורטיבית ותחרותית.

מאמר נוסף שכדאי לקרוא: טיפים להרזיה וכניסה לכושר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *