מדוע מיטות ילדים צריכות להיות איכותיות?

חדרי ילדים

בעידן של היום הילד הוא תמיד במרכז ואנו נוטים להשקיע בילד ובכל מה שקשור אליו ככל יכולתנו. ארון הבגדים מלא עד אפס מקום וחדר הילדים עמוס במשחקים וצעצועים שונים ובכל דבר שעשוי להועיל להתפתחותו התקינה של הילד. כל אלה חשובים כמובן אך מיטת הילדים חשובה לא פחות ואפילו יותר. הילד ישן בין 10 ל 12 שעות ביום במיטה ואיכותה משפיעה באופן ישיר על התפתחות פיזית תקינה של הגב וגופו של הילד וכמובן על איכות שנתו.

לא מתפשרים על בטיחות המיטה

מבחינת בטיחות המיטה, קיים היום תו תקן של מכון התקנים למיטת תינוקות בלבד. המכון בודק את מבנה המיטה, המרווח בין סורגי המיטה, תכונות העץ, עמידות הפרזול, רעילות הציפויים, היציבות ועוד. במיטות ילדים אין תו תקן בישראל אך בעת הקנייה כדאי לבדוק פרמטרים דומים לאלה של מיטות התינוקות כמו יציבות המיטה, הפרזול ועוד. גובה המיטה הוא בדרך כלל סטנדרטי, אך לפעוטות קטנים קיימת האופציה גם למיטת מעבר בה הגובה נמוך יחסית כך שנפילה ממיטה כזו פחות מסוכנת. קחו בחשבון שמיטת מעבר היא קטנה יחסית ומתאימה לשנים בודדות- תלוי בגובה הילד.

איך בוחרים מזרן?

גם כאן קיים תו תקן למזרני תינוקות בלבד, מכון התקנים בודק את עמידות המזרן באש ואת תכונות הבד אך במזרנים המיועדים לילדים גדולים יותר אין שום תקן בישראל וזאת למרות שנושא זה חשוב לאין כמוהו. בחירה במזרן לא מספיק איכותי עלולה לגרום לנזקים בלתי הפיכים לגב הילד המתבטאים בחוסר התפתחות תקינה של הגב ועמוד השדרה ובכאבי גב. מומלץ לבדוק את הנושא לעומק לפני הרכישה ולבחור במזרן המיוצר תחת סטנדרטים מחמירים, מזרון אורטופדי שיתאים מבחינה אנטומית לגופו של הילד. מומלץ לבחור במזרון קשיח או חצי קשיח זאת מכיוון שמזרן רך איננו מפעיל לחץ והתנגדות על הגב התחתון ובכך עלול לגרום לבעיות גב.

מעבר להשפעה על הגב והתפתחות תקינה של עמוד השדרה איכות המזרן משפיעה גם על איכות השינה וזו ידועה כמשפיעה באופן ישיר על התפתחות המוח של הילד. שינה טובה מועילה לשמירה על רמת האנרגיה של הילד במהלך היום ותורמת ליכולתו לשמור על ריכוז ולמידה.

חשוב לזכור כי המיטה מיועדת ללוות את הילד לאורך שנים, זהו אינו פריט אותו מחליפים בתדירות גבוהה ולכן מעבר לפן העיצובי החשוב לנו ולילדינו עלינו לדאוג בראש ובראשונה לאיכות המיטה והמזרן שיהיו עמידים לאורך השנים, יציבים ואיכותיים. יתכן שנאלץ לשלם יותר עבור מיטה ומזרן איכותיים יותר אך אלו ישתלמו לנו לאורך השנים מכיוון שיחסכו לנו קנייה חוזרת במידה והחומרים לא יהיו עמידים מספיק. וכמובן שהחשוב מכל הוא שנחסוך מהילד בעיות בריאותיות.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *