מהו דימוי עצמי והשפעתו על חיינו?

כורכומין וסרטן השד

מי מאיתנו לא מכיר את זה? אנחנו עובדים קשה ומנסים לרצות את כל העולם. על פניו זה לפעמים אפילו נראה כאילו אנחנו יכולים לעשות זאת כי יש לנו משפחה, קריירה טובה ועוד, אך בסופו של יום אנחנו לא באמת מרגישים טוב. ברגעים האלה שבהם אנחנו נשארים לבד עם עצמנו אנחנו מודים באמת: לא באמת טוב לנו, אנחנו לא באמת מרגישים מאושרים ורגשות כמו כעס ואשמה ממלאים את ליבנו. זה נשמע לכם מוכר וגם אתם רוצים לעשות משהו בנידון? אם כך, בהחלט יכול להיות שעכשיו זה הזמן המושלם לחשוב על הנושא של דימוי עצמי ולראות האם יש משהו שתוכלו לעשות כדי להרגיש טוב יותר.

איך גורמים לדימוי העצמי שלנו להיות טוב יותר?

נקודת המוצא שלנו צריכה להיות ברורה וחדה: אין דרך אחת נכונה שבעזרתה נוכל לשפר את הדימוי העצמי שלנו. מה שכן, יש הרבה דברים שנוכל לעשות בדרך כדי לשפר את המצב וחשוב להבין שמדובר על תהליך של ממש. בתחומים האלה אי אפשר לצפות לקסם שיקרה ככה סתם כי לרוב צריך להשקיע זמן, תשומת לב ולעבור כמה שלבים עד שהמצב ישתפר. השלבים בדרך לשיפור הדימוי העצמי בדרך כלל יהיו:

  • הכרת המצב כפי שהוא
  • ניתוח הנקודות שהיינו רוצים לשפר
  • ההבנה וההשלמה שלא הכול באמת תלוי בנו

הרבה פעמים אנשים סובלים מדימוי עצמי נמוך ועסוקים מאוד בכעס על עצמם ועל הסביבה. לעומת זאת, ברגע שמתחילים לגלות סלחנות אפשר לסלוח גם לאחרים, לקבל את המצב כפי שהוא ולפנות הרבה אנרגיות לבניה ולחידוש.

האם אתם צריכים עזרה?

לא אחת קורה שאנשים מנסים לעבוד על עצמם לבד ולשפר את הדימוי העצמי שלכם בכוחות עצמכם, אך לא תמיד זה מצליח. לכן כדאי לדעת שגם אתם, כמו רבים אחרים, יכולים לקבל סיוע ועזרה בתחום הזה, בין אם זה במסגרת פגישות עם פסיכולוג, ייעוצים שונים או כל מסגרת אחרת. אין סיבה שבגללה אתם צריכים לוותר על ההרגשה הטובה שלכם ואם תיפנו אל המומחים בתחום תראו שהדרך לשיפור המצב תהיה קצרה ופשוטה יותר.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *