מהם הסימנים שצריך לעשות אבחון פסיכודידקטי?

אבחון פסיכודידקטי

אבחון פסיכודידקטי הנו תהליך המורכב משני חלקים ובא לבדוק את המקור לקשיים מהם ילדים סובלים במסגרות חינוכיות שונות המעודדים סיטואציות כמו קושי בתקשורת, בעיות קשב וריכוז, חוסר ביטחון או בעיה בדימוי העצמי וכדומה. ברוב המקרים הורים פונים לאבחון פסיכודידקטי או בשל הפניה של מורה, מחנך או גננת או משום שהם בעצמם שמו לב כי יש איזו שהיא בעיה.

בחלק הראשון בוחנים את היכולת הלימודיות והקוגנטיביות של הילד במטרה לזהות אם יש סימנים למצבים כמו דיסלקציה, דיסקגרפיה וכדומה. אבחון פסיכודידקטי לילדים כולל בחינה של יכולות ההבעה וההבנה של הילד, יכולות קריאה וכתיבה לצד ניתוח של הכלים היישומיים בהם הילד עושה שימוש. כאן ניתן לקבל מידע נוסף על הנושא הזה.

החלק השני של האבחון מתבסס על הפן הפסיכולוגי והרגשי של הילד. מטרת החלק הזה של האבחון היא לבדוק איך הילד תופס את עצמו, מה הכישורים החברתיים שלו, מהן תכונות האופי החזקות ומהן החולשות שלו זאת במטרה לבדוק האם וכיצד הפן הרגשי משפיע על הפן הלימודי של הילד.

אחת השאלות שעולות בקרב הורים רבים היא מהם הסימנים שצריך לעשות אבחון פסיכודידקטי, זאת משום שמשרד החינוך לא מפנה לאבחון זה באופן מיידי, אלא מתחיל קודם כל באבחון הדידקטי בלבד ולכן עלינו כהורים להיות עירניים לסימנים השונים זאת במטרה שנוכל לזהות את הבעיה כבר בשלב המוקדם שלה, לבנות תכנית מתאימה שתסייע לשפר את הילד במקומות בו הוא חלש, אלו הפוגעים בתפקוד שלו.

אז הנה כמה סימנים שאמורים לעורר חשד:

  1. כאשר יש קשיים חמורים בלימודים או חלה ירידה פתאומית בהישגים הלימודיים של הילד

  2. כאשר הקושי בא לידי ביטוי בהיקף נרחב של תחומים ולא רק במקצוע אחד.

  3. כאשר אנו לא בטוחים לגבי רמת האינטילגנציה של הילד.

  4. כאשר אין אנו בטוחים לגבי המסגרת החינוכית המתאימה לילד ממגוון של סיבות.

במידה והחלטתם ללכת לכיוון של אבחון, לא משנה מאיזה סוג, יש לוודא שאך שהאבחון אכן מתבצע במקום מוסמך בו פועלים אנשי מקצוע מורשים המוסכמים לבצע אבחון שכזה. מטרת האבחון בסופו של דבר היא לנתח את הפן הרגשי ולראות כיצד הוא משפיע על הפן הלימודי ולבנות תכנית שתסייע לטפל בבעיה ותעודד את הילד לצמוח מהמקום הזה למקומות טובים יותר.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *