שימוע לפני פיטורין – דעי את זכויותיך

נשירת שער

בעבר, כאשר מעסיק היה מעוניין לפטר את אחד מעובדיו, הוא היה עושה זאת לרוב מעכשיו לעכשיו. אולם כיום, כמעט כל מעסיק חייב להזמין את העובד לשימוע פרק זמן ניכר לפני הפיטורין, בכדי לדון בו עם העובד ועם נציגים נוספים מטעם ועד העובדים והעבודה העצמה על הסיבות לפיטוריו וכן, להעניק לו את המקום להביא לידי ביטוי את טענותיו שלו בשל מהות הפיטורין , הסיבה להם והאם בעיניו הם לא מוצדקים.

מהו שימוע לפני פיטורין?

שימוע לפני פיטורין הוא מעין ועדה המתכנסת הכוללת את נציגי ועד העובדים ואף נציגים בכירים מטעם מקום העבודה. בוועדה זו, המעביד שוטח את כל טענותיו לגבי הסיבות לפיטורי העובד אופן מפורט. באותו השימוע יכול גם העובד להתגונן כגד הטענות שמועלות נגדו וכן, במידה והוא חושב כי הפיטורין אינם מוצדקים, הוא יכול להסביר מדוע בעיניו הפיטורין אינם מוצדקים. בסופו של דבר, ניתן לומר שלשימוע בטרם פיטורים ישנה אופציה להפוך את החלטה על פיה ולהחליט בסופה של ועדה זו כי לא ניתן לפטר את העובד בגין הסיבות שהוזכרו לעיל או מכיוון שהטענות אותם העלה הן טענות צודקות ואמתיות.

כיצד תגיעי מוכנה לשימוע?

בכדי להגיע מוכן לשימוע חשוב מאוד לדעת מהם זכויותיך. ראשית כל, עליך לברר היטב מהו רק הזמן הרלוונטי לתת לכל עובד לפני שימוע. מעסיקים רבים מודיעים לעובד על השימוע שיערך תוך פרק זמן קצר מאוד מזמן ההודעה. למעשה, יש לתת לעובד פרק זמן מהותי יותר בכדי שהוא יוכל להתכונן היטב לשימוע. כמו כן, חשוב שתדע שבמהלך השימוע אתה יכול להסביר את כל מה שרלוונטי לך להסביר על מדוע הנסיבות שהובילו לפיטוריך אינם אמתיות או נכונות וכן, להיעזר בשירותיו של עורך דין אשר יגיע אתך אל השימוע וייצג אותך באופן הטוב ביותר. מלבד זאת, כדאי שתדע שניתן לערער על ההחלטה המתקבלת בשימוע וכן לתבוע את המעסיק או מקום העבודה בגין פיטורים לא צודקים במידה ויש לך את ההוכחות הנדרשות לכך. בסופו של דבר, חשוב שתדע שגם אם פוטרת בתום השימוע, מגיע לך תשלום פיצויים בהתאם לכל הזמן בו עבדת במקום העבודה הנוכחי. בדוק מהו גובה הפיצויים שמגיעים לך ודרוש את כל מה שמגיע לך.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *