אזרחי ארה”ב בישראל? גלו כיצד משפיע עליכם חוק ה FATCA

חוק FACTA

בשנים האחרונות החלו רשויות המס האמריקאיות בגביית מיסים של אזרחי ארצות הברית המנהלים חשבונות בנק מחוץ לארצות הברית. גבייה זאת החלה עם אישור חוק FATCA של רשות המיסים האמריקאית שבעזרתו גילתה רשות המיסים לאילו מאזרחיה ישנם חשבונות מחוץ לארצות הברית, ובכך היא יכולה לגבות מהם את המיסים שלא שילמו.

אך כיצד משפיע חוק זה על אזרחי ארצות הברית בישראל?

ישנם אזרחי ארצות הברית שמתגוררים בישראל ואף מנהלים חשבונות בנק בישראל (שבתמימות או לא בתמימות) משלמים פחות מיסים בשל קיום חשבונות הבנק מחוץ לארצות הברית. אך כיום בשל חוק ה FATCA יכולות רשויות המס האמריקאיות להילחם בתופעת של העלמת המיסים ובכך הם מאלצים כל אזרח ארצות הברית להעביר מידע אודות חשבונות זרים שהוא מנהל.

האם ישראל מסכימה לכך?

בוודאי! ישראל חתמה עם הסכם קואופרטיבי בין שתי המדינות שעיקרו הוא כי העברת הנתונים אודות חשבונות המנוהלים מחוץ למדינות תהיה הדדית. בכך יכולות רשויות המס בישראל וגם רשויות המס האמריקאיות לקבל דיווחים אודות החשבונות השונים המנוהלים בשתי הארצות ומתוך כך לגבות את המיסים מהאזרחים.

בנוסף יחויבו המדינות בדיווח על חשבונות גם בעלי עסקים וחברות משתי הארצות. בכך גם אזרח ארצות הברית שעובד בארץ ומפקיד את סכום כספו לחשבון בנק ישראלי – יהיה חייב בדיווח על הכנסותיו לרשויות המס האמריקאיות.

אז כיצד מדווחים?

אם אתם אזרחים ישראלים ויש לכם חשבון בנק אמריקאי או להפך: אזרחים אמריקאים בעלי חשבונות בישראל, גשו להנהלת חשבונות או לחברה המתמחה בהגשת דוח ה FATCAומלאו את הדוח בצורה מסודרת.

ומה קורה אם לא מדווחים על החשבונות?

מי שלא ידווח מסתכן בתשלומי של כנסות כבדים כמו תשלום כפל מס, קנסות ואפילו הרשעה פלילית. ולכן חשוב לא להסתיר ולהתייעץ עם רואה חשבון או חברה המתמחה בתחום. בכך תוכלו לנהל את כל ההשקעות שלכם, את חשבונות הבנקים והתשלומים שלכם בצורה חכמה וחוקית.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *