הגשת פטנט בישראל – איך עושים את זה?

הגשת פטנט

אם אתם רוצים להגיש פטנט למשרד הפטנטים בארץ, חשוב שתדעו מהם השלבים בהגשת הפטנט וכיצד רושמים פטנט על מנת שתוכלו לשמור את הזכויות עליו ובעתיד לקבל מכך רווחים וכסף. אז כיצד רושמים פטנט בישראל? השלבים בהמשך.

שלב ראשון – בחינת הפטנט

בשלב הראשון עוד לפני שאתם מגישים בקשה למשרד הפטנטים לרישום פטנט חשוב לבדוק את הפטנט שלכם. יש להבין האם ישנה המצאה שדומה להמצאה שלכם, וניתן לעשות זאת דרך חברה המתמחה בפיתוח פטנטים שתוכל לבדוק האם ישנו פטנט כמו שלכם בארץ או בעולם. במידה ולא, תוכלו להמשיך לשלב השני והוא רישום הפטנט.

שלב שניהגשת פטנט למשרד הפטנטים בישראל

לאחר שבדקתם את ההמצאה שלכם , זה השלב שבו אפשר להתחיל בהגשת הפטנט. שלב זה כולל בניית אב טיפוס לפטנט שלכם אותו תצטרכו להציג למשרד הפטנטים, ומילוי כל הטפסים שיש למלא כולל תשלומי אגרות שיש לשלם מול האתר של משרד הפטנטים הישראלי.
בזמן הגשת הבקשה תצטרכו לענות על מספר שאלות שיוצגו בפניכם, ולאר מכן תעברו לשלב אישור הפטנט שיכול לערוך לתקופה של עד 3 שנים. כדי לזרז הליכים תוכלו גם בשלב זה להיעזר בחברות המתמחות בפטנטים.

שלב שלישי – גיבוש הפטנט

בשלב זה ולאחר שהפטנט נרשם במשרד הפטנטים, תצטרכו להתחיל לגבש את הפטנט שלכם בכל הנוגע לשיווק וקידום. חשוב כדי לעשות זאת, להתחיל ולבצע מחקרי שוק, להבין כמה שווה הפטנט שלכם, וכמה כסף כדאי להשקיע בפיתוח הפטנט. את האסטרטגיה תוכלו להציג לאחר אישור הפטנט ליזמים.

לעוד פרטים על הגשת פטנט, לחצו כאן…

 

שלב רביעי – גיוס כסף לפיתוח ושיווק הפטנט

 

לאחר שסיימתם את כל השלבים וקיבלתם אישור לפטנט, זה הזמן להכין תכנית שיווקית ולנסות לפנות ליזמים שיוכלו להשקיע בפטנט שלכם והוצאתו לאור. בנוסף תוכלו לפנות אל ארגונים שונים ולמוסדות שהמדינה מקציבה לפיתוח פטנטים. הכינו מצגת טובה והיעזרו לשם כך באנשי המקצוע במומחים בפטנטים.

 

אם ישנם קשיים ברישום הפטנט באופן עצמאי בשל הבירוקרטיה הרבה מול משרד הפטנטים, ניתן לפנות למשרדים המומחים ברישום פטנטים לקבלת עזרה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *