כריתת רחם להמשך חיים תקינים

doctor-2568481__340[3]

לעתים נדרשת האישה לעבור ניתוח לכריתת רחם כדי להמשיך בחיים תקינים. הרחם מאפשר לאישה להרות וללדת, וכאשר כורתים אותו נמנעות מהאישה יכולות אלה. עם זאת, פעמים רבות מתבצעת כריתה חלקית או כריתה מלאה מגיל מבוגר, כאשר האישה אינה יכולה ללדת בלאו הכי.

מתי כורתים את הרחם

כריתת רחם יכולה להתבצע בעקבות מחלות שונות. אלה כמה מהן:

  • מצב של צניחת רחם המשפיעה לתפקוד השגרתי של האישה.
  • כאשר האישה סובלת מדימומים וסתיים חזקים.
  • כאשר האישה סובלת מכאבים כתוצאה מאנדומיוזיס.
  • סיבוכים במהלך הלידה.
  • במצב של סרטן הרחם או השחלות.

איך מתכוננים לניתוח של כריתת רחם

מכיוון שמדובר בניתוח לכל דבר, המטופלת מקבלת הוראות מדויקות לניתוח. כמה ימים לפני הניתוח יש צורך להימנע מנטילת תרופות כמו אספירין או קומדין אשר גורמים לתופעה של נוגדות קרישה. יש ליידע את הרופא במקרים שבהם את סובלת ממחלות ריאות או לב. לפני הניתוח יש צורך להיות בצום מוחלט, להגיע למרכז הרפואי לצורכי זיהוי (האחות מצמידה צמיד הכולל את הפרטים האישיים שלך), אם יש בכך צורך ייתנו לך תרופות הרגעה. חשוב להסיר אביזרים חיצוניים כמו עגילים, שרשראות, שיניים תותבות או עדשות לפני הניתוח.

לאחר הניתוח

בסיומו של ניתוח כריתת רחם את תתעוררי ותראי כי את מחוברת לאמצעים כמו מסכת חמצן, עירוי נוזלים וקתטר שתן. ייתכן שתרגישי בכאבי בטן, כאבים באזור הכתפיים, הקאות או בחילות. חשוב לא לסבול את הכאבים האלה ולפנות לאחות כדי לקבל משכך כאבים. אט אט תוכלי לחזור לפעילות תקינה. ביום שלמחרת הניתוח ניתן יהיה ללכת, לשתות ובשלב מאוחר יותר גם לאכול. ההתאוששות המלאה, עם זאת, כרוכה במספר ימים, וייתכן שבמהלכם עדיין תהיי באשפוז. לאחר מכן תשוחררי הביתה עם הוראות מדויקות להמשך מעקב ומתן תרופות אנטיביוטיות.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *