3 יתרונות של תמ"א 38

רוב האנשים אינם מודעים לכך, אבל רק בשנת 1975 נכנס לתוקף התקן הישראלי לרעידת אדמה, כלומר כל הבניינים שנבנו לפני כן אינם עומדים בתקן. פרויקט תמ"א 38 נוצר בדיוק כדי לטפל בבניינים מסוג זה, על מנת לחזק את היסודות שלהם. למעשה הפרויקט מאפשר לכל הצדדים שמעורבים בעניין להרוויח, היות והמטרה היא לחזק את המבנים אבל לא על חשבון המדינה. פרויקט תמ"א 38 נועד למעשה לייצר תמריץ כלכלי עבור הקבלנים והיזמים, היות ובתמורה לשיפוץ הבניין וחיזוק היסודות שלו, הם זוכים לבנות יחידות דיור נוספות. מעבר לכך, על מנת להגדיל את התמריץ של הקבלנים, ניתן להם פטור ממס השבחת נכס וכן הנחה משמעותית בתשלום ההיטלים השונים. למעשה התוכנית מאפשרת שילוב אינטרסים בין הקבלנים, לדיירים ולמועצה האזורית.

3 יתרונות של תמ"א 38, או למה לכל מבנה ישן מגיע להשתתף בפרויקט

כאמור, תמ"א 38 הינו פרויקט ייחודי, המאפשר לכל מי שלוקח בו חלק להרוויח ובגדול. היתרון הראשון הוא כמובן של המועצה האזורית. שיפוץ של בניינים ישנים וחיזוק היסודות שלהם כך שיעמדו בתקן המתאים, מהווה אינטרס ברור למדיי. הדבר משפר את קו הנוף של העיר והופך את השכונות הישנות לאטרקטיביות יותר. בתמורה לשיפוץ של הבניין, הקבלן מקבל זכויות בנייה, המאפשרות לו הוספה של יחידות דיור חדשות. כתוצאה מכך, בעיית יוקר המחייה מתחילה להיפטר, היות ונוצרות יחידות דיור חדשות היכולות לשמש זוגות צעירים, משפחות וכדומה. ככל שהיצע הדירות בשוק ילך ויגדל, כך המחיר שלהן יוכל לרדת ולהתקבע על מחיר נורמלי. חשוב לזכור כי גם הדיירים בבניין שבו מתבצע פרויקט תמ"א 38 מרוויחים מכל השיפוץ. מעבר לעובדה כי הבניין הופך לבטיחותי יותר, הם מקבלים גם הטבות שונות כגון הוספת חדר נוסף בדירה, בנייה של מרפסת שמש ועוד. בצורה כזו, תנאי החיים שלהם משתפרים משמעותית וערך הדירה שלהם עולה.

לסיכום, ישנם יותר מ – 3 יתרונות של תמ"א 38, היות ומדובר על פרויקט המאפשר לכולם להשיג את האינטרסים שלהם. במידה והפרויקט ילך ויתרחב, ניתן יהיה לשפר את איכות החיים של לא מעט אנשים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *