מתי נזדקק לקלינאית תקשורת

קלינאית תקשורת

לא מעט ילדים צעירים, אשר חווים קשיים בדיבור או בשפה, זקוקים לקלינאית תקשורת על מנת לשפר את יכולות הדיבור שלהם. יתכן כי הדבר נובע כתוצאה מבעיות שמיעה, היות והילד לא מצליח לשמוע היטב את הדיבור וכתוצאה מכך מתרחש עיכוב בהתפתחות שלו. כמו כן, יתכן כי הילד סובל מקשיי ריכוז, קשיי למידה ובעיות גנטיות שונות, דבר המשפיע על יכולות הדיבור שלו. בזכות אבחון מדויק וטיפול מותאם אישית, ניתן לשפר בצורה משמעותית את המצב ולהעניק לילד כישורי דיבור וכישורי תקשורת בסיסיים. הטיפול אפקטיבי במיוחד בגיל צעיר, ולכן חשוב לפנות לקלינאי תקשורת ברגע שמתגלה קושי כלשהו בדיבור, היות והדבר יקל מאוד על הילד ועל הסביבה שלו. בצורה כזו, הילד יצליח לסגור את הפער במהירות, ולהשתלב חברתית בצורה טובה יותר.

מתי יודעים שצריך לפנות לקלינאית תקשורת?

הטיפול יכול להתאים לילדים שנמצאים על הרצף האוטיסטי, ילדים בעלי קשיי תקשורת (PDD), מקרים שונים של גמגום, דיבור מהיר או מרוח וכדומה. יש לציין כי הטיפול יכול להתאים גם למבוגרים אשר חוו טראומת ראש או אירוע מוחי, וכתוצאה מכך מתקשים להגות את המילים בצורה ברורה. על מנת שהטיפול יצליח, יש צורך לתרגל את הדיבור על בסיס יום – יומי, תוך כדי הפעילויות השוטפות והשגרתיות, כמו למשל הכנת אוכל, מקלחת וכדומה. ההורים צריכים לקחת חלק בתהליך ולעודד את הילדים לבצע את התרגילים והמשימות השונות שקלינאית התקשורת מעבירה. בעבר הפניה לטיפול התרחשה רק בגיל 5, לעומת זאת היום ניתן להגיע לטיפול אפילו עם תינוק בן חודשים ספורים. אנשים מבוגרים הסובלים מצרידות יכולים גם כן לגשת לטיפול, על מנת לטפל בבעיה. מדובר על צרידות הנמשכת יותר מחודש ימים, אשר מצריכה טיפול מקצועי.

לסיכום, אנו נזדקק לקלינאית תקשורת כאשר הילד שלנו מתקשה להביע את הרצונות או הצרכים שלו. מדובר על ילד שקשה להבין אותו, ילד שלא יוצר קשר עין או לא מתעניין בלשחק עם ילדים אחרים. אם הילד שלכם בן שנה וחצי ועוד לא אמר מילה ראשונה, או ילד בן שנתיים שלא מצליח לצרף שתי מילים ביחד – זה הזמן לפנות לאבחון.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *