סיבות לרשלנות רפואית בחדר לידה

tattoo-2923997__340[1]

נתונים מראים שיש נפגעות רבות שסובלות מרשלנות רפואית שמתבצעת בזמן הלידה. נתונים אלה מדאיגים ומעלים את השאלות: מהן הסיבות לרשלנות זו? איך אפשר למנוע מקרים של רשלנות? ומה אפשר לעשות במידה ועולה החשד לרשלנות רפואית בלידה?

כל טיפול רפואי ובצדו נזק שנגרם כתוצאה מטיפול לא נכון או מחוסר זהירות תהיה מוטלת על הצוות הרפואי ותוגדר כרשלנות שהיא רפואית. לפי החוק קיימים שלושה תנאים מוקדמים לעילה של רשלנות- הפרה של חובת הזהירות שמחויבים לקחת, גרימה של נזק וקשר נסיבתי לנזק שנגרם לבין הפרה של חובה זו. כמו כן מוטל על התובע להוכיח כי קיים קשר נסיבתי בין התנהגותו הרשלנית של הרופא לבין הנזק שגרם. להלן הסיבות לרשלנות רפואית בלידה.                                                                                           

חוסר תקשורת

אחת הסיבות העיקריות לקיומם של מקרי רשלנות רפואית הוא חוסר תקשורת בין המטפל למטופל. על הרופא המטפל לספק מידע הנוגע לטיפול הרפואי ולקבל את הסכמתו של המטופל לתהליך. מקרה בו המטופל לא הסכים לטיפול שקיבל, או שלא הועבר לו כל המידע הדרוש לשם ביצוע החלטה עלול לחשוף את הצוות המטפל לתביעה של רשלנות וגרוע מכך, לגרום לנזק אצל המטופל.

התעלמות מהיסטוריה רפואית

לא פעם טיפול רפואי ניתן או לחלופין לא ניתן כתוצאה מהיסטוריה רפואית של המטופל. היכרות עם עברו של המטופל, על הטיפולים שעבר, רגישויות לתרופות וכיוצא בכך היא הכרחית, במיוחד כאשר מדובר במטופל חדש עמו אין היכרות קודמת לפני הטיפול. התעלמות מהיסטוריה רפואית יכולה להוביל להחלטות שגויות וכתוצאה מכך לטיפול לקוי.

קבלת טיפול על ידי כמה גורמים

ברפואה המודרנית שחותרת כל הזמן למקצועיות מובילה לעיתים לכך שמטופל מקבל טיפול על ידי כמה וכמה מטפלים. כך נוצר מצב שלשם קבלת טיפול החולה מתרוצץ בין מעבדות לרופאים מומחים ומקבל חוות דעת של רופאים נוספים. חוסר בתקשורת בין הגורמים השונים ולו הקטן ביותר עלול להוביל לנזק רציני וכתוצאה מכך לקיומה של עילה לתביעה על רשלנות רפואית.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *