פעילות גיבוש לילדים

פעילות גיבוש לילדים

הרבה פעמים אנחנו שומעים על פעילויות גיבוש לבני נוער ומבוגרים, בין אם מדובר בפעילויות שמתרחשות לפני או בזמן הצבא, במקומות עבודה שונים ובעוד שורה ארוכה של ארגונים, מוסדות, וכן בתקופות שונות בחיים.

מה שאנחנו שוכחים לא פעם, זה שיש גם פעילויות גיבוש לילדים ויש להן חשיבות רבה, לא רק לגבי ההווה, באופן נקודתי, אלא הרבה מעבר לכך, לפעמים לפעילות כזאת, בגלל שמדובר בילדים, הרי שאנחנו נגלה שיש לה חשיבות רבה לטווח הארוך, גם הרבה אחרי שהילד יסיים ויעזוב את המסגרת בה נערכו אותן פעילויות.

לפני שנציג כמה דוגמאות של פעילות גיבוש לילדים, נסביר בקצרה את החשיבות שבעניין. ובכן, לפעילות כזו יש כמה מטרות שיוצרות את החשיבות שלהן. ראשית, אם מדובר בילדים שמגיעים ממקומות שונים, ילדים שאינם מכירים אחד את השני, הרי שפעילות גיבוש יכולה לחבר אותם בצורה קלה מאוד. שנית, אם מדובר בילדים שתהליך החיברות שלהם לא היה טוב, ילדים שמתקשים להתנהג כפי שאנחנו מצפים, בחברה אפילו של ילדים בני גילם, הרי שתהליך גיבוש יכול לעזור להם מאוד להתמודד עם הבעיה הזאת. נקודה אחרת, היא, אם מדובר בקבוצות של ילדים שאינן מתחברות זו לזו ואף מפריעות אחת לשנייה, גיבוש יכול להמחיש להם את החשיבות של עבודה משותפת, זה כלי שישרת אותם גם בעתיד.

אילו פעילויות גיבוש יכולות להיות טובות לילדים?

מן הסתם, הפעילויות ינועו סביב משחקים משותפים, משחקים שמתאימים לגיל שלהם. כאן אנחנו צריכים לזכור, כל פעילות גיבוש לילדים, חייבת להיות מותאם לגיל שלהם, הן מבחינה אינטלקטואלית, הן מבחינה פיזית, קוגנטיבית ומבחינות אחרות. זה לא חכם לדרוש מילדים קטנים את מה שניתן לדרוש מילדים מבוגרים. מן הסתם גם הפיקוח על הפעילויות צריך להיות שונה.

מלבד משחקים, אפשר להשתמש בפעילויות ספורט שונות, אתגרים, וכן בעבודות שונות, בין היתר עבודות אומנות. מדובר בדברים שחייבים להיות מבוצעים תחת עבודה קבוצתית וכולם אמורים ליטול בהם חלק, בלי יוצא מן הכלל. הילדים ייהנו מהפעילויות וגם יתגבשו אחד עם השני, באופן כזה שגם אחרי שהפעילויות ייגמרו, הם עדיין ישחקו ביחד.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *