סחרחורת

סחרחורת

סחרחורת סיבובית בכל שינוי תנוחה מופיעה לשניות, למרות שלאדם הסובל ברגע זה, תחושת הסחרחורת מרגישה כמו נצח. כאשר המטופל מספר על תחושות הסחרחורת, כנראה הוא מוטה מתופעת איבוד תחושת הזמן וזו הסיבה, שאותה סחרחורת נראית כל כך ממושכת. מצד שני, המטופל נוטה לבלבל בין תחושות של סחרחורת סיבובית וסחרחורת מסוג של אי יציבות וחוסר התמצאות במרחב. כאשר המטופל מספר את הסיפור האישי, זה נראה לו כמו נצח. במידה והסחרחורת הינה סיבובית ובנוסף היא איננה מסתיימת כעבור כמה שניות, כנראה זו איננה הסחרחורת הקלאסית, ורצוי שמומחה לאבחון סחרחורות, יהיה מעורב באבחון. הסחרחורת יכולה להיות מרכזית או פריפרית, כאשר מדברים על סחרחורת סיבובית, מתכוונים לורטיגו, כלומר מספר גבישים, העשויים מקלציום קרבונט, הנמצאים בדרך כלל בתאים מיוחדים (אוטריקולר וסקולה), נופלים ומחליקים לתוך התעלות החצי קשתיות. כידוע הסחרחורת הסיבובית נמשכת בדרך כלל שניות אחדות, אלא אם מדובר בגבישים שנפלו לתעלה הצידית באוזן הפנימית. בתעלה הצידית תחושת הסחרור ממושכת ותנועות העיניים בכוון שונה מסחרחורת הנובעת מגבישים שנפלו לתעלה האחורית.

הטיפול בסחרחורת סיבובית נעשה בתנועות ראש עדינות אותן מבצע המטפל, בהתאם לתנועות העיניים הנראות בעת ההשכבה לאחור. כל התעלות מעוצבבות ע"י העצב הווסטיבולרי, אך עצב זה מתפצל לשניים (עליון ותחתון) לפני שהוא מתחבר עם התעלות, בהתאם לתעלה בה נמצאים הגבישים, ינועו העיניים באופן בלתי רצוני. ועל פי תנועתם ניתן לאבחן את מיקום האבנים בתעלה. הטיפול לוקח כמה דקות אחרי שהמטופל אובחן בצורה יסודית. הטיפול בסחרחורת איננו כואב, אבל הוא יכול לגרום לאדם לחוש סחרחורת בעת השכיבה או הקימה לישיבה. ברוב המקרים הטיפול מוצלח ביותר כבר מהרגע הראשון. במקרים חריגים, המצב מחמיר.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *