בדיקת אולטרסאונד

בדיקות אולטרסאונד

לא בכדי האיחול החשוב והבסיסי ביותר אותו אנו מאחלים לקרובינו ואהובינו הוא איחול הבריאות. ברוסית ישנו פתגם נהדר "קודם כל הבריאות ולאחר מכן הכול יתווסף אליה". במקרים בהם ישנו חשש לפתולוגיה רפואית כלשהי הקשורה בנו או ביקירנו, אנו שרויים במתח מתמיד. כדי להקל על המתח, ניתן לבצע בדיקות אבחון כדי להפריך או לאשש את החשש ולהתחיל בטיפול בעת הצורך. אחת מהבדיקות הללו היא בדיקת האולטרסאונד.

מאבחנים באמצעות גלי קול

בדיקת אולטרסאונד , הזוכה לשם המקצועי סונוגרפיה, הינה בדיקת אבחון רפואית אשר עושה שימוש בגלי קולי בתדירות גבוהה לאוזן האנושית. בדיקת האולטרסאונד עושה שימוש במכשיר מתמר אשר מייצר גלי קול וקולט את גלי הקול המוחזרים מן האזור הנבחן בגוף האדם. האותות הנקלטים מפוענחים באמצעות מכשיר פענוח ייחודי המספקת תמונת מצב מפורטת.

לבדיקת האולטרסאונד ישנם יתרונות מובהקים – ראשית, היא מתבצעת באופן פשוט ומספקת תמונה מדויקת ומהימנה. שנית, מדובר בבדיקה חיצונית שאינה פולשנית (אם כי קיימות מספר בדיקות אולטרסאונד בהן המכשיר מוחדר לגוף) ואינה חושפת לקרינה מייננת.

מתכוננים לבדיקה

ישנן בדיקות אולטרסאונד שלא דורשות הכנה מוקדמת, למעט הרסת תכשיטים או בגדים מאזור הגוף הנבדק, שכן אלו עשויים לפגוע בקליטת גלי הקול ובשיבוש איכות התמונה. לעומת זאת, ישנן בדיקות אולטרסאונד אחרות הדורשות הכנה מראש – צום של מספר שעות. ההכנה מראש נועדה כדי לשפר את איכות ההדמיה במקרה של אולטרסאונד שלפוחית השתן או הבטן.

כיצד מתבצעת הבדיקה?

הבדיקה מתבצעת ע"י רופא או טכנאי רנטגן. הוא מורח ג'ל שקוף על האזור הנבדק ולאחר מכן משתמש במיתמר – מכשיר המשדר את גלי הקול. הבדיקה נמשכת בין חצי לשעה עד שעה, תלוי בסוג הבדיקה ובסיבה לביצועה.

אולטרסאונד עד הבית

בדיקת האולטרסאונד מתבצעת בבתי חולים או במכוני רנטגן ודימות ועשויה לדרוש המתנה מרובה. במקרה שבו אינכם מעוניינים או מסוגלים לחכות כגון מקרי חירום רפואיים, כאשר ישנו קושי בניוד מחוץ לבית או כאשר אתם מעוניינים בתהליך רפואי חדשני, זמין, יעיל ונגיש יותר, תוכלו לפנות לשירותיה של חברת MEDIX AT HOME המספקת שירותי צילום רנטגן ואולטרסאונד ישירות לבית הלקוח ופענוח מהיר.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *