הרטבת לילה – איך מתמודדים עם זה

הרטבת לילה

אחד הנושאים החשובים שהורים רבים מתמודדים איתם, זה כל מה שקשור להרטבת לילה. מדובר על נושא שלא מעט הורים מוצאים את עצמם נאלצים למצוא לו פתרון כשילדיהם עוברים את גיל חמש ועדיין מרטיבים במיטה.

עד אז, הרטבת לילה נתפסת כדבר טבעי וסביר, בין אם זה בגלל שאין לילד יכולת לשלוט על הסוגריים שלו, ומערכת השתן הרבה יותר רגישה. אנשים בוגרים ומבוגרים, במצב רגיל, יכולים כידוע לשלוט על מערכת הסוגריים שלהם, הם יודעים להתאפק או להתעורר באמצע הלילה כשהם צריכים לשירותים. ילדים פחות מאומנים בזה ולכן הם לא פעם מרטיבים במיטה.

אפשר לחלק את הסיבות להרטבת לילה לשלוש קבוצות עיקריות. הסיבה העיקרית, היא חוסר יכולת להתאפק מסיבות פיזיות. אחרי שנגמלים מהחיתול, עדיין לא מגיעים למצב של שליטה מלאה על הסוגרים כפי שהיינו מצפים שתהיה להם. הסיבה השנייה היא מנטאלית. הרבה פעמים ילדים מתמודדים עם הרטבת לילה בגלל שהם חווים פחד, חרדה, מתח, לחץ, וזו הדרך שלהם להחצין את זה. להבדיל ממבוגרים שיכולים לנתב את זה לשיחה או לדרכי התמודדות אחרים, הרי שכאן מדובר על מצב שילדים פחות מכירים, ולכן הם בוחרים במה שהם יודעים, וזו הרטבת לילה.

עוד סיבה, הקבוצה השלישית, היא שיש ילדים שאינם יודעים לנווט היטב את יכולת השתייה שלהם ואת השעות בהן הם אמורים להפסיק לשתות. זה התפקיד של ההורים לגרום להם לשתות עד שעה מסוימת ולא מעבר לכך ובכמות סבירה. אחרת הם עלולים לשתות יותר מדי, ואז הם יצטרכו ללכת לשירותים כל הזמן.

צריך לומר, התפקיד של ההורים לא מתחיל ונגמר בכך שהם מענישים את הילד על הרטבת לילה (זה לא יעזור ויכול רק להקצין את התופעה) וגם לא בכך שהם יעצימו את הבעיה או יתריעו עליה בפני הילד. ההורים צריכים להבין מה עובר על הילד שלהם וכיצד הם יכולים לטפל בה בשביל שהוא יוכל לישון שינה סדירה, מבלי שיצטרך לקום באמצע לשירותים ואם הוא צריך לקום, שיעשה זאת רגע לפני שהוא מרטיב את המיטה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *