פעילות לבית ספר באחדות

פעילות לבית ספר באחדות

אחד הדברים החשובים ביותר שילד עובר בגן ובבית ספר, הוא תהליך של חיברות. תהליך בו הוא לומד כיצד להתנהל עם וליד אנשים אחרים, ילדים בני גילו, כיצד להתחבר אליהם, כיצד לעבוד איתם בשיתוף פעולה, כיצד לשתף אותם בדברים שונים ולא פחות חשוב, כיצד להיות חלק מקבוצה.

אומנם, יש חשיבות רבה מאוד לכך שילד יהיה אינדיבידואל ובעל חשיבה עצמית, אך חשוב לא פחות שילד ידע להיות חלק מקבוצה. בין אם זה בגלל שמרבית חייו הוא ימצא את עצמו במצב הזה, הן בלימודים, הן בעבודה, הן בצבא ואפילו במערכת יחסים זוגית. וכן זה חשוב מאחר ובסופו של דבר, אף אחד מאיתנו לא חי לבד, כולנו חלק מקבוצה, אם נרצה או לא נרצה, ועלינו לדעת להתנהג בהתאם.

לכן, גנים ובתי ספר, משקיעים לא מעט זמן בפעילויות שקשורות לאחדות. לעיתים מדובר בפעילויות אשר נוגעות ספציפית בנושא ולעיתים מדובר על פעילויות אשר מתבצעות באופן קבוצתי, כשאחת המטרות היא ללמוד כיצד לעבוד בקבוצה.

פעילות לבית ספר באחדות, יכולה לבוא לידי ביטוי דרך משחקים, דרך יצירה, דרך ביצוע פעילויות שונות שקשורות ללימודים, לכיתה וכדומה, ואפילו במסגרת טיולים, משחקי ספורט ועוד. צריך לומר, על פי רוב הפעילויות יישאו פרי, אם הילדים ירגישו שיש להם חלק בפעילויות, באופן שלהם, אם הם ירגישו שהם עושים את זה מרצון ולא רק מתוך חובה, וכן לא פחות חשוב, שהפעילויות לא יתבצעו בהכרח בכיתה. הן בשביל שהילדים ימצאו את הדרך להתאחד במקום שונה מזה שהם נמצאים בו כל היום, והן בשביל שזה לא יגרום להם להרגיש כאילו הם במסגרת לימודית רגילה.

נקודה נוספת שצריך להדגיש בהקשר זה, פעילויות לבית םפר באחדות, לא חייבת להיות אך ורק בהקשר צר של כיתה, אלא היא יכולה להיות בהקשר רחב יותר, על מנת להעניק לילדים הבנה וכלים על המשמעות של אחדות בפריזמה רחבה, למשל, אחדות קהילתית או אפילו אחדות בתוך ציבור עם אנשים שאנחנו לא מסכימים עם דעותיהם. זה יכול להיות כלי מאוד שימוש עבורם לעתיד.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *