יודעים איך לגרום לקבוצה שלמה לסמוך עליכם?

לימודי הנחיית קבוצות

הנחיית קבוצות יכולה להיות עבודה קשה ומסובכת. כמנהיגי הקבוצה, אתם תהיו אחראים לשמור על ליכוד הקבוצה ולהבטיח את תפקוד הקבוצה כקבוצה. בין אם אתם מנחי קבוצה בעבודה ובין אם בבית הספר, יהיה עליכם להיות בעלי נוכחות חזקה, יעילה וחשובה. כדי להנחות קבוצה באופן יעיל, יהיה עליכם להתחיל בבניית אמון ורצון טוב בין חברי הקבוצה. כמו כן, גם תצטרכו לתמרן בין וויכוחים העולים בדיונים ובעיות קבוצתיות בצורה נכונה.

אז כשמדובר בהנחיית קבוצה, איך עושים זאת למעשה?

בניית אמון ורצון טוב בקבוצה

אחד הדברים הראשונים שילמדו אתכם בעת לימודי הנחיית קבוצות יהיה ליצור אמון בין חברי הקבוצה. דרך אחת לעשות זאת, בעזרתכם, היא לשבור את הקרח עם פעילויות חברתיות קבוצתיות. פעילויות שוברות קרח הן פעילויות המאפשרות לכלל חברי הקבוצה להכיר אחד את השני והאפשרות להציג כל אחד את עצמו. אלו למעשה פעילויות המאפשרות לחשוף מעט מהאישיות של כל אחד ואחד מהקבוצה שלכם ולאפשר את יצירת האמון הקולקטיבי.

תרגילים המגבשים את הצוות שלכם זו דרך הנחיה נהדרת עבור יצירת אחווה בין חברי הצוות. נסו ליצור פעילויות המצריכות הסתכלות ישירה בעיניים, מעט מגע, כלומר אחיזת ידיים למשל. תרגילים כאלה יכולים אף הם ליצור אהדה וקירבה בין חברי הקבוצה וכמו כן להאדיר את מנהיגותכם כיודעי דבר ובכך שאתם מבינים מה יש לעשות ומה יש לתקן בכדי שהקבוצה תתפקד בצורה בריאה.

עודדו תקשורת טובה בין חברי הקבוצה. המפתח לאמון בריא בקבוצה הוא התקשורת הטובה. כמנחי הקבוצה אתם צריכים לעודד את כולם בקבוצה להיות כנים ופתוחים זה עם זה. תנו לחברי הקבוצה לדעת כי הקבוצה היא מקום של אמון ותקשורת. הבהירו כי אתם מעריכים את הכנות כמנחי הקבוצה ומצפים מיתר הקבוצה לתקשר היטב אחד עם השני. חשוב שתדגישו את רמת ההערכה שלכם מאחר ועיני הקבוצה לרוב נשואות אליכם.

אפשרו לחברי הקבוצה ליהנות גם בלי רשמיות. כדי לשמור על אווירה טובה ורגועה בקבוצה שלכם, הקפידו לאפשר לחברי הקבוצה להתחבר אחד עם השני כמורת רוחם. הקדישו זמן לפני או בסוף המפגש הרשמי בכדי לאפשר לקבוצה לשוחח, לצחוק ולבלות. כיבוד יהיה תוספת נהדרת. אפשרו לקבוצה לבלות זמן ביחד ולאו דווקא בפגישות רשמיות. הדבר יכול לטפח סביבה חברותית בעלת אמון בקבוצה.

אם תמיד הרגשתם שכשאתם מדברים מיד כל האוזניים קשובות אליכם, אם אתם מרגישים שיכולת ההשפעה שלכם היא די גדולה, מכאן שלימודי הנחיית קבוצות יכולים להיות הלימודים המושלמים ביותר עבורכם כאשר תוכלו ותדעו איך לכוון קבוצות בכל מיני מישורים בחיים ולנתב את אותן קבוצות במסלול הנכון ביותר עבורן. קבוצה שלא מנוהלת בצורה הנכונה יכולה להגיע לפירוק, דבר שאתם בכל כוחכם רוצים להימנע ממנו. לכן, לימודי הנחיית קבוצות היא הדרך היעילה ביותר לדעת כיצד להנהיג קבוצה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *