איך לחפש את עש הבגד בבית

איך לחפש את עש הבגד בבית

אחד הדברים הכי פחות נעימים שיכולים לקרות לנו הוא לגלות שיש עש בבית, בפרט כשמדובר על עש הבגד. זו תופעה לא נעימה מאחר וזה יכול להרוס לנו את הבגדים שקנינו במיטב כספנו, ואין ברירה אלא להתקשר אל חברת הדברה שתטפל בבעיה.

אנחנו מכירים סוגים שונים של עש, בין אם זה במזון, ובין אם זה בריהוט ובפרט בביגוד. בדרך כלל אנחנו יכולים למצוא אותו בריהוט עתיק, במקומות יבשים, חמים, מקומות לא מאווררים, מקומות לא נקיים. כמו לא מעט מזיקים הם יכולים להגיע לשם והרבה פעמים הם גם בוחרים להתנחל במקום כל שיהיה לנו קשה מאוד לסלק אותם אם לא נבצע תהליך עבודה רציני וקפדני.

כיצד אנחנו יכולים לזהות שיש לנו עש בגד בבית? האמת שהשיטה היא די ברורה ופשוטה. ברגע שאנחנו מזהים מחילות בארונות אשר מובילות אל חורים בבגדים. ברוב המקרים, יהיו אלו בגדים עשויים מבדים מסוימים או מצמר, בגדים שיש עליהם כתמי שמן, כתמי מזון וכתמי זיעה. מה שמלמד, בין היתר, שאנחנו פשוט לא ניקינו את הבגדים בצורה טובה. מן הסתם, לא בכל מקום בו יש חור, זה מלמד בהכרח שיש עש, אך אנחנו צריכים לקחת בחשבון שאם יש הרבה בגדים עם חורים, כנראה שיש פה בעיה, אחת כמה וכמה, אם אנחנו מזהים הפרשות על הבגדים.

בשביל למנוע את המצב הזה מלכתחילה, רצוי להכניס אך ורק בגדים נקיים לארון, ולאחסן בגדים מעונות קודמות בתוך שקית ואקום אטומה. רצוי גם לנקות היטב את כל המצעים והשטיחים, בוודאי אם אנחנו מחליטים לאחסן אותם בארון. בנוסף, צריך לנקות את הארון מדי פעם ולהשאיר אותו פתוח.

במידה וגילינו עש הבגד בארון, אז מוטב שנזמין איש מקצוע שיבחן את המצב, ולאחר מכן ינקה את הארון שלנו ויבצע הדברת עש מקצועית. את הבגדים עצמם, אנחנו נצטרך או לזרוק, במידה והחורים גדולים מדי, או לקחת אותו לניקוי מקצועי, על מנת שיסירו את כל הכתמים ממנו, בטרם נוכל לחזור וללבוש אותם שוב. במקרה כזה, אנחנו נצטרך להתחיל ולשמור עליהם בצורה הרבה יותר טובה מקודם.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *