על הספקטרום האוטיסטי – איך מאבחנים?

על הספקטרום האוטיסטי

בשנים האחרונות חלה עלייה במספר אבחוני האוטיזם. לאחר אבחון מקיף ובדיקות שונות נקבע האם הילד אכן נמצא בספקטרום האוטיסטי. תהליך האבחון מתבצע באופן פורמלי על ידי רופא התפתחות מומחה בתחום. המטרה היא לאבחן בשלב מוקדם ככל האפשר את האוטיזם כדי להתחיל לתת את הטיפול המתאים והמקדם, אשר יסייע לילד לחיות באופן הטוב ביותר לצד האוטיזם שמלווה אותו לכל חייו.

מתי הורים פונים לאבחון?

תינוק נולד. בחודשי חייו הראשונים הוא עדיין אינו יוצר קשרים עם הסובבים אותו. אבל לקראת גיל חצי שנה ועד שנה אנחנו כן מצפים ממנו לרצון ליצור קשר עם אמו. הוא אמור לחייך, להגיב לקריאות, לגרגר ובהמשך לרכוש מילים ולפתח את השפה. במקרה בו ילד אינו מביע רגש בראותו את אמו, כאשר תינוק אינו יוצר קשר עם הסובבים אותו זה בהחלט מעורר חשד בדבר הפרעת תקשורת. יש תסמינים נוספים כמו ניתוק מהסביבה וחיים בתוך בועה, אי יכולת לשקוע במשחקים כפי שבני הגיל האחרים שוקעים, פעילות חזרתית באופן קבוע ועוד. במקרה והורה מגלה כי הילד שלהם מתנהג בצורה שמתאימה לתיאורים הללו עליהם לפנות לאבחון מקצועי ומקיף.

עוד מידע תמצאו בכתובת https://tali-angor.com/

בדיקות ואבחון

כאמור האבחון נערך אצל רופא התפתחותי. הוא מתשאל את ההורה ואת הסיבה לכך שהוא חושד בהימצאות של בעיה. כמו כן הוא ישלח לבדיקות נוספות כמו בדיקות שמיעה לדוגמה, וזאת כדי לוודא כי אין בעיה טכנית אשר מונעת מהילד לפתח קשרים חברתיים. כי אם לילד יש לקות שמיעה הוא ככל הנראה ישקע כתוצאה מכך בעצמו. האבחון יכלול חלקים שונים והרופא יעקוב אחר ההתנהגות של הילד במטרה לאתר התנהגויות בלתי תקינות. במידה והרופא אכן אתר התנהגויות כאלו הוא יקבע את המצב של הילד.

מה עושים הלאה?

על פי המטפלת טלי אנגור, לאבחון המוקדם יש חשיבות רבה, כיוון שככל שמתחילים לטפל בילד בגיל צעיר יותר, כך ניתן לסייע לו להתגבר על המכשולים שצצים לפניו במהלך שנות חייו. ניתן לפתח בו כישורים והרגלים שונים אשר יאפשרו לו לנהל את חייו צורה קרובה יותר לנורמה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *