כל מה שחשוב לדעת על מעשנת בשר

מעשנת בשר

מעשנת בשר היא מוצר שהוא כמעט חובה למי שאוכל בשר. בין אם אתם מומחים למנגלים ויודעים לדקלם את כל ההבדלים בין גריל גז לגריל פחמים, ובין אם רק אוהבים לאכול, כדאי להכיר גם את המעשנת שמשדרגת את הטעמים ומוסיפה ארומה ייחודית לכל נתח.

מה עושה המעשנת?

מעשנות בשר הן מיכלים מוארכים שכוללים מדפים רבים, כשעל כל מדף שכזה מונח מוצר בשר. בחלק התחתון של המעשנת ישנו מקום לבעירה, ומעליה ישנם המדפים. העשן והחום מטבעם עולים כלפי מעלה והתוצאה היא עישון – של חלקי הבשר שהנחתם.

לבעל המעשנת יש שליטה על עוצמת החום ועל הטמפרטורה בתוכה, וכך ניתן להתאים את העישון לסוג הבשר, לפרק הזמן המוקדש להכנה וגם לטעמים הספציפיים של כל אדם.

הסוגים השונים של מעשנת בשר

מעשנת בשר יכולה לפעול על בסיס גז ועל בסיס פחם, בדיוק כמו הגריל המוכר שעליו צולים מזונות שונים.

מעשנת הבשר שפועלת על בסיס פחם היא כמו גריל הפחמים, האופציה הקלאסית והנפוצה. מצד שני מי שמשתמש במעשנת מהסוג הזה צריך לדאוג לפחמים, להתעסק איתם, להקדיש זמן ותשומת לב להדלקת האש ולדאוג לבעירה.

לעומת זאת מעשנת גז קלה יותר לשימוש ונוחה מאוד לתפעול. הגז זורם אל התא באופן קבוע ובהתאם ההצתה מידית, כל אחד יכול לעשן בקלות, הטמפרטורה ניתנת לשליטה בפשטות מרבית וגם הניקוי של התא אחרי שמוציאים ממנו את הבשר והגזים נוח מאוד.

איך אפשר להשביח את הטעם?

המטרה העיקרית של השימוש במעשנת היא בשר עם טעם מובחן וייחודי. על-מנת להגיע למטרה זו, אפשר להוסיף למיכל שבו מונחים הנתחים שבבים של עץ. מעשנת בשר מעץ מוסיפה את הארומה המיוחדת של סוג העץ שנבחר, כשבדרך כלל ההמלצה היא על עצי פרי שיש להם ריח שאי אפשר לפספס.

דגש חשוב אחר הוא בחירת הבשר. הנתחים המתאימים לעישון הם אלה השומניים יחסית. כמו כן חשוב להכניס אותם לתא, בין אם העישון הוא בגז ובין אם בפחם, כשהם שלמים. לאחר צבירת ניסיון ניתן לעשן גם גבינות.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *