שכירים? מתי יש לבדוק החזר מס?

שכירים? מתי יש לבדוק החזר מס?

על פי החוק במדינת ישראל, כל אזרח עובד המרוויח משכורת מוכרח לשלם מס למדינה בכל חודש. תשלומי המס מוטלים הן על עובדים שכירים והן על עובדים עצמאיים, כאשר קיימים מספר הבדלים מהותיים בין השניים. עבור עובדים שכירים תשלום המס החייב בחוק מגולם כחלק מהתלוש החודשי, ואילו עבור עובדים עצמאיים תשלום המס מחושב באופן יחסי על פי גובה ההכנסות השנתי. הבדל נוסף בין עובד שכיר לעצמאי הוא אופן תשלום המס, בזמן שעובד שכיר אינו צריך לבצע את התשלום בעצמו אלא עניין זה מתבצע דרך המעסיק, העובד העצמאי מוכרח לדאוג לתשלום המס באופן עצמאי ישירות לקופת מס ההכנסה.

מי זכאי להחזרי מס

כאמור, תשלומי המס מוטלים על כל אזרח עובד המשתכר סכום כזה או אחר של כסף. נוסף על תשלומי מס משכר קבוע, מוטל תשלום המס גם על כל אזרח שמרוויח סכום כסף מהכנסות אחרות כמו ריביות, נכסים שקיימים בבעלותו, פטנטים הרשומים על שמו, זכויות יוצרים ועוד.

מכיוון שתשלום המס מחושב למעשה באופן יחסי על פי גובה ההכנסות של העובד, כך התשלום החודשי נשאר קבוע ואינו משתנה בהתאם לשינויים המתרחשים בחייו של העובד כמו חופשה כתוצאה מתאונת עבודה, חופשת לידה או כל סיבה אחרת בגינה העובד נאלץ להפסיק לעבוד לתקופה מסוימת. בתקופות בהם העובד אינו עובד כהרגלו, הוא אינו מחויב לשלם מס וכך נוצר מצב בו אותו עובד זכאי להחזרי מס מכיוון שתשלום המס ממשיך להתקיים בכל חודש ללא תלות באילוציו של העובד בתקופת זמן מסוימת. כדאי לדעת כי את חישוב החזרי המס ניתן לעשות באמצעות סימולטור החזרי מס אונליין.

כיצד מבצעים החזרי מס

חישוב המס שכל עובד משלם למדינה מחושב באופן שגרתי בסיומה של כל שנה, כך שניתן לדעת באופן וודאי האם אדם שאינו עבד בתקופה מסוימת במהלך השנה זכאי להחזרי מס כחוק. כיוון שמדובר בחישוב שנתי בלבד, מומלץ לכל אדם עובד עצמאי או שכיר לבצע בדיקת החזרי מס. ניתן לבצע את הבדיקה באופן עצמאי באופן פרונטלי או מקוון מול מס הכנסה, או לחסוך את כאב הראש ולפנות לחברה מקצועית כמו טקס שירותים פיננסיים שתטפל בכל הניירת הדרושה לבדיקה זו.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *