שיניים תותבות קבועות – היתרונות והחסרונות

שיניים תותבות קבועות

שיניים תותבות הן שיניים מלאכותיות שתפקידן לשקם את מראה הפה של אנשים שהשיניים שלהם נשרו. כך שהנזקים לא יהיו ניכרים לעין ולא יורגשו באופן קיצוני במהלך היום יום. השיניים התותבות יותאמו אישית בהתאם למבנה הפה של המטופל, כך שהוא יוכל לנהל את החיים שלו באופן טבעי ככל האפשר. אך לשיניים התותבות יש חסרונות וגם יתרונות. לכן לפני שמחליטים באשר לאופי הטיפול ולמועד הביצוע, חשוב מאד להכיר את הטיפול (למידע נוסף) ולדעת כיצד מבצעים אותו. ובהתאם לכך לקבל את ההחלטות.

מהם היתרונות של שיניים תותבות?

  • השיניים התותבות מתפקדות היטב ומשמשות אותנו ממש כמו שן טבעית. אפשר לאכול כל מה שרוצים, והן משלימות את מראה הפה באופן אסתטי ונאה.
  • מדובר על טיפול חד פעמי וקצר. פעם אחת תידרשו להגיע למרפאה כדי לקחת את מידות הפה שלכם לשם התאמה מדויקת של השיניים, ופעם נוספת יש להגיע כדי לקבל את השיניים.

מהם החסרונות של שיניים תותבות קבועות?

  • יש צורך לתחזק את השיניים הללו, כיוון שמצטבר עליהן שיירי אוכל ובעקבות זאת גם חיידקים. כדי לשמור על בריאות הפה יש לנקות ביסודיות את המתקן דבר יום ביומו. ואולי גם יותר מפעם אחת בכל יום.
  • עצמות הלסת לא מחזיקות את השיניים התותבות. והגוף עלול להתחיל תהליך של התפוררות עצמות אלו. דבר זה משפיע בצורה חמורה על הגולגולת של המטופל. ההתפוררות הזו פוגעת גם במראה הפנים.

מהו הטיפול המומלץ?

בתחום רפואת השיניים המשקמת יש כיום מבחר טיפולים ואפשרויות כמו כתרי הזירקוניה למשל. אך כדי להבטיח כי הטיפול אותו אתם מבצעים הוא טיפול נכון ומועיל, חשוב לקבל את ההחלטה עם ליווי מקצועי של גורם חף מאינטרסים. רופא כזה יבדוק את הפה ואת הנתונים הקיימים בו, ובהתאם לכך יקבע מהו הטיפול המומלץ והנכון לפי המצב. המטרה היא להביא את הפה למצב בריא ככל האפשר, למראה טבעי וכן להגנה על הבריאות ולמניעת נזקים נוספים. כי כל טיפול פולשני עלול לגרור בעקבותיו תוצאות מסוימות. וכך לפגוע במבנה הפה, בעצמות הלסת ובאיכות החיים של המטופל.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *