יראת שמיים− מה זה?

יראת שמיים− מה זה?

יראת שמיים מוזכרת בתנ"ך כמה פעמים בהקשרים שונים. אנו יכולים להתייחס ליראת שמיים מתוך פחד, שזוהי בדרך כלל הסיבה ממנה נובעת יראת השמיים, או שאפשר להתייחס ליראת שמיים גם מתוך יראת כבוד כלפי היושב במרומים.

יראת שמיים מתחלקת לארבעה נושאים עיקריים:

 

  • יראת העונש

הכוונה היא לכל אדם המפחד מגזר דינו הן בעולם הזה והן בעולם הבא.

הפחד מהעונש הוא שיוצר יראת שמיים ולכן אדם מקיים מצוות מתוך כבוד לה' ומתוך הפחד של מה שעלול לעלות בגורלו.

כל אדם המכבד את עצמו ישאף להגיע למקום טוב בסופו של דבר ולכן יראת העונש הינה חזקה ומיוחדת, שכן היא מניע עיקרי, המשפיע על דרכיו של אדם דתי ומאמין.

 

  • יראת הרוממות

הכוונה ביראה זו מתייחסת בעיקר לכבוד ה' ומתארת את יראת הכבוד שעל אדם לתת לה'. כאן באה לידי ביטוי ההבנה של אדם ביחסו לעומת ה', איך אפשר להעז בכלל לחטוא אל מול ה'? וכמה שכל חטא וחטא רק מחליש את אמונתו של האדם במקום לעשות מצוות ולהתחזק.

אפקט הפחד קיים גם, כשמדובר על יראת התרוממות, שכן בני האדם הם קטנים כלכך לעומת גדולתו של הבורא ויש להבין זאת כדי להימנע מכל חטא.

 

  • יראת החטא

הכוונה ביראת החטא דומה מאוד לכוונה ביראת הרוממות. על אדם להבין ולהכיר בגדולתו של ה'. ההבדל בין השניים הוא שביראת חטא עליך להימנע מלעשות חטאים כל הזמן, בכל יום ובכל שעה ולאו דוקא בשעת המעשה.

זה כלל לא פשוט להימנע משלל החטאים האפשריים בכל עת במהלך בעיות או שאלות על חיים, אך יראת החטא קיימת בדיוק בשביל לסייע בכך.

 

  • יראת העליונות

הכוונה ביראה זו מגיעה דווקא מאהבה ולא בדיוק מפחד.

האהבה העזה לה' היא הדבר החשוב ביותר והפחד הוא שמשהו יקרה, שירחיק את האדם מה'. כדי למנוע מזה לקרות, על האדם להאמין באמונה שלמה ולאהוב ללא תנאים את מה שהוא מאמין בו. כך, הקרבה לה' וההתחזקות כלפי הדת יעלו ולאדם לא יהיו חששות מפני התרחקות מה'.

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *