כל מה שרציתם לדעת על ברית יצחק ולא העזתם לשאול

ברית יצחק

האם ידעתם שנוסף על ברית המילה, נהוג לקיים טקס נוסף בלילה הקודם לברית המילה – כלומר ביום הולדת שבעה ימים לבן? עדות המזרח מכנות טקס זה ברית יצחק עקד אל-יאס או ליל הזוהר, ועדות אשכנז מתהדרות במנהג דומה הקרוי ביידיש 'וואכנאכט' (ליל השימורים). כדי שהטקס יתקיים, חייב להתקיים מניין של עשרה אנשים לפחות כשאחד מהם יכול להיות גם הרופא המוהל שיבצע את ברית המילה ביום למחרת. 

מקורות המנהג ברית יצחק

על פי הקבלה, במקום בו צומחת קדושה, גוברת במקביל אליה הסכנה שכוחות אפלים וטמאים יעשו מהלך. כדי לספק הגנה לתינוק שעומד לבוא בברית אברהם אבינו, נוצר מנהג ברית יצחק במהלכו משמיעים ברכות, תפילות, דברי תורה, מדליקים נרות ועוד. 

בבית המשפחה מתאסף מניין המורכב מחברים, קרובי משפחה, ואפילו המוהל עצמו (בין אם הוא מוהל מסורתי או מוהל רופא). במהלך הלילה מקריאים את תוכנו של ספר ברית יצחק המכיל אוסף הלכות, מדרשים וסיפורים. מלבד דברי התורה, נהוג גם לערוך סעודה, לברך את הרך הנולד ואת משפחתו ולמלא את הבית בשירה. אחד השלבים המרכזיים בטקס הוא 'קריאת שמע'; המשתתפים כולם קוראים יחד את הפרשה הראשונה בקריאת שמע, תוך שהם שמים דגש על הפסוק – "המלאך הגואל אותי מכל רע יברך את הנערים ויקרא בהם שמי ושם אבותיי אברהם ויצחק וידגו לרב בקרב הארץ".

משלימים מניין עם רופא מוהל

אם הגעתם אליי, וודאי גם אתם מתכוננים ליום המרגש ואתם פשוט מוכרחים לעשות את זה כמו שצריך. שמי ד"ר בנימיני ואני שמח להעמיד לשירותכם את הוותק והנסיון שלי כאורולוג המתמחה בהליך ברית המילה. לכל אורך התהליך, אעמוד לרשותכם לכל עניין ושאלה, כשהמטרה היא לאזן בין המקצועיות שבתהליך ובין החשיבות המסורתית שבו. עבורי, זהו כבוד גדול לקחת חלק לא רק ביום הברית עצמו, אלא גם לעמוד לצדכם בטקס ברית יצחק הנהוג. 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *