דרכים להאריך את חיי המצבר

repairing-a-car-6078

בכל רכב יש מצבר. ללא מצבר רכב לא יכול להתקדם מנקודה אחת לאחרת, ועל מנת לשמור על הבטרייה הזו תקינה ופעילה לכמה שיותר זמן זה חשוב לא רק לרכוש מצבר איכותי וטוב אלא גם לבצע את השימוש בו בצורה הכי נכונה על מנת להאריך את חייו לכמה שיותר שנים טרם ההחלפה.

כמובן שבמידה ויש תקלה במצבר זה עדיף לפנות לאיש מקצוע על מנת שזה יבחן את הסוגייה ויראה אם יש מקום לתיקון או שנדרשת רכישה של מצבר חדש, ואם רוכשים מצבר באופן עצמאי זה חשוב מאוד לוודא כי מדובר בקנייה של דגם רלבנטי לפי סוג המצבר הקיים ברכב. איך בכל זאת יכולים להאריך את החיים של המצבר ברכב? הנה כמה דברים חשובים בכל הנוגע למצברים לרכב ולאופן השימוש הנכון בהם.

 

מים מזוקקים

בתוך המצבר יש מקום שבו קיימים מים. המפלס של המים הללו חייב להיות תמיד גבוה על מנת לשמור על תקינות המצבר, ולכן זה כדאי שתמיד יהיה בקבוק של מים מזוקקים בתא המטען, שאיתו בודקים וממלאים את המצבר במידה ויש צורך בכך.

 

ניקיון מקורוזיה

אולי זה נשמע קצת מרתיע עבור אדם שלא ממש נוהג להתעסק עם הרכב שלו ופונה אל איש מקצוע עבור כל דבר כמעט, אבל אחת מן הדרכים לשמור על הרכב תקין מהבחינה של המצבר היא על ידי שטיפה של הקטבים עם מים חמים מידי פעם בפעם. דבר זה מנקה את האזורים הללו שבהם יכול להצטבר קורוזיה, וקורוזיה יכולה לגרום ל"בריחה" של חשמל, דבר שבסופו של דבר גומר את הבטריה.

 

רכב לא פעיל

כאשר הרכב לא נמצא בשימוש, דבר שמתרחש אצל אנשים שנעשו חולים לתקופה ארוכה או שפשוט לא נמצאים בארץ, זה חשוב למצוא אדם קרוב שיכול לעשות את הפעולה של הנעת הרכב. דבר זה עוזר למצבר להישאר בפעולה ולהיות תקין.

 

רכב לא מניע

מה עושים כשהרכב לא מניע? במקרה זה חשוב כי יהיו כבלים שאיתם ניתן לבצע את ההתנעה, ו/או מטען נייד שאיתו ניתן להטעין את המצבר באופן עצמאי ולהתקדם מבלי לחפש אחר סיוע ועזרה.

​ 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *