בולמוסי אכילה – איך מטפלים בזה

בולמוסי אכילה

לא מעט אנשים סובלים מתופעה של בולמוסי אכילה בלתי נשלטים. תופעה זו אופיינית לרוב לאנשים הסובלים מעודף משקל, היות ואכילה כפייתית ובלתי נשלטת גורמת בסופו של דבר להשמנת יתר. כמובן שחשוב להבין כי ישנו הבדל בין אנשים הסובלים מידי פעם מהתקף זלילה לילי, לבין אנשים הסובלים מבולמוסי אכילה קבועים. הקריטריונים להגדרת ההפרעה כוללים, בין היתר, תחושה של חוסר שליטה בזמן האכילה, אכילה מהירה במיוחד ואכילה של כמות מזון עצומה תוך כשעתיים בלבד, ללא שום תחושת רעב. כמו כן, לאחר ההתקף רוב האנשים חווים תחושות של גועל ואשמה. מדובר על הפרעת אכילה נפוצה יחסית, המתרחשת בממוצע של כאחת לשבוע. תופעה זו מאפיינת לרוב אנשים שמתקשים לנהל את הרגשות שלהם ולהתמודד עם מתח, חרדה, כעס וכדומה.

כיצד ניתן להתמודד עם בולמוסי אכילה?

קודם כל, חשוב להבין כי על מנת להיפטר אחת ולתמיד מהתופעה, יש צורך ללמוד כלים ושיטות שונות, על מנת להתמודד בצורה בריאה ויעילה יותר עם הרגשות השליליים. רוב האנשים סובלים מהתקפי זלילה בלתי נשלטים, בעקבות משבר בזוגיות, לחץ בעבודה, קושי בהתמודדות עם הילדים וכדומה. לכן יצירה של דפוסי התנהגות חדשים, יכולה להיות יעילה במיוחד עבורם. במקום לברוח מהרגשות, יש צורך ללמוד להתמודד עימם, להתבונן עליהם ולמצוא את הדרך היעילה ביותר להסתדר עם הסיטואציה. מומלץ כמובן להיעזר באנשי מקצוע שמתמחים בתחום, על מנת לקבל את הייעוץ והתמיכה הדרושים לצורך כך.

לסיכום, על מנת להתמודד עם בולמוסי אכילה, יש צורך קודם על להתמודד עם הרגשות השליליים. מי שילמד להתמודד עם הכעס או המתח שמציפים אותו, לא יזדקק לאוכל על מנת להרגיש טוב יותר עם עצמו. כמו כן, חשוב להיות קשובים יותר לגוף ולשים לב למנגנוני הרעב והשובע.

אולי יעניין אתכם גם: טיפול בפרחי באך

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

השארת תגובה