כאבים באיבר הנשי

כאבים באיבר הנשי

מה יכול לגרום לכאבים באיבר המין הנשי? רבות הנשים שסובלות מכאב בזמן חדירה וקיום יחסי מין, כמו גם שלעיתים הכאבים הם כה עזים עד שהם עלולים לפגוע ביכולת התפקוד, כמו פגיעה ביכולת לשבת, ללכת, לעמוד, להתרחץ וכולי. אז מהן הסיבות לכאבים בפות? כמה דוגמאות שכיחות, בהמשך.

כאבים באיבר הנשי הם דביר שכיח בקרב נשים. כיום  1 מ6 נשים טוענת כי היא סובלת מכאב כזה או אחר, כמו גם מצריבה בעת קיום יחסי מין, או כאב תוך נרתיקי וכדומה. 

מה גורם לכאבים בנרתיק ובפות? 

יש מגוון רחב של סיבות שעלולות לגרום לכאב, ביניהן: 

וגיניזמוס

וגיניזמוס הוא כאב שקורה בזמן חדירה והוא תוקף נשים שנמצאות בדרך כלל בחרדה וסטרס לפני קיום יחסי מין. נשים שסובלות מהתופעה עלולות לחוש כאב רב בעת קיום יחסי מין, כמו גם אי נוחות ממשית בניסיונות החדרה של טמפון או כל אלמנט אחר. כאב בנרתיק עלול להתרחש בשל גורמים שונים, אך לרוב הוא שכיח בקרב נשים שזקוקות לביצוע תרגילי קגל או הרחבת נרתיק באמצעות אמצעים מתאימים. 

וסטיבוליטיס 

וסטיבוליטיס הוא כאב  שקורה בשל התרבות סיבים בפתח הנרתיק. נשים שסובלות מוסטיבוליטיס יחושו צריבה בנרתיק וכאב בעת קיום יחסי מין. הסיבות להופעת וסטיבוליטיס שונות ומגוונות והן יכולות לקרות בשל אלרגיות למוצרים מסוימים וגם בשל מכנסיים צמודים מידי / אלרגיות ושאר גורמים. לכן יש לבצע אבחון מקצועי של מקור הכאב. 

דלקות ופטריות

מי שסובלת מדלקות בדרכי השתן, מפטריות, מאבצס ואפילו מגידולים שפירים או מציסטות בנרתיק: תסבול לעיתים מכאבים בפות בעיקר בזמן קיום יחסי מין או בעת ניסיון להחדיר טמפון בזמן המחזור. כדי לאבחן את הבעיה חשוב לבחור גניקולוג מומחה שביצע מחקרים בנושא ויכול לאפשר אבחנה נכונה ולאחר מכן התאמת טיפול מתאים שיסייע להקלה על הכאב. 

קראו עוד באתר של פרופסור יעקב בורנשטיין

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *