שבץ – כיצד מתמודדים

שבץ

שבץ מוחי או אירוע מוחי הוא אחד מהמצבים הפיזיים המסוכנים ביותר שקיימים. מי שחווה אירוע כזה עלול לאבד את איכות חייו בשל הנזק המוחי שנגרם לקליפת המוח והיעדר היכולת התפקודיות בשל פגיעה חלקית או מלאה בחלקים במוח שאחראיים על דיבור, הליכה ושמירה על שיווי משקל, יציבה, וכל פעולה אחרת שרגיל לבצע הגוף שלנו. מי שחווה שבץ, עלול לחוות אותו למספר דקות או שניות ואפילו למספר שעות – מה שמהווה סכנה ממשית. עם זאת במידה ונעשה אבחון מהיר ולאחר מכן ייצוב הגוף וטיפול נכון – ניתן יהיה להתאושש מהשבץ, לחזור להניע את הגוף ולתפקד ובכלל – לחזור לחיים רגילים ואיכותיים. 

אבל מה קורה בזמן שבץ ואיך מתמודדים עם המצב?

בתחילה חשוב להכיר את הסיבה המרכזית לאירוע מוחי. מצב כזה מתרחש כאשר זרימת החמצן למוח נפסקת בשל הפסק זרימה של הדם מעורקי הלב אל המוח. בזמן הזרימה פוסקת היא פוגעת בחלקים מסוים של המוח ובכך משתבש הדיבור, הפנים הופכות לאה – סימטריות בשל אי יכולת הנעת הפנים, ואזורים בגוף נחלשים או לא מתפקדים כמו ידיים רגלים וכדומה. היעדר התפקוד קורה בשל פגיעה בחלקים המוחיים שאחראיים על תפעול האיברים. 

איך מתמודדים?

כפי שהזכרנו, אבחון וטיפול מהיר ונמרץ חשוב מאד להחלמה. בזמן הטיפול יעשה דילול של עורקי הדם על מנת לאפשר זרימה מחודשת של חמצן למוח. לאחר תקופת התאוששות חשוב לפנות את הגורמים המנהליים (כמו בבית החולים, קופות החולים, המוסד לביטוח לאומי ועוד), ולקבל טיפול פיזיותרפיה משקם כמו באתר http://www.stroke-guide.co.il. טיפול כזה ע"י פיזיותרפיסטים מומחים יספק התאוששות מלאה של הגוף וחזרה לתפקוד מלא ולאיכות החיים המוכרת. 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *